کد خبر: ۱۸۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
سید حسن هاشمی : نمایندگان مجلس در لایحه بودجه دولت تغییراتی ایجاد کرده اند که امیدوارم در مسیر حمایت از سلامت مردم باشد
شفا آنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتظار ما از مجلس در زمینه تصویب بودجه این است که گرفتاری های مردم در حوزه سلامت و مشکلات بیمه ها را مورد توجه قرار دهد و امیدوارم نمایندگان مردم از این امتحان سر بلند بیرون بیایند.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت(Ministry of Health) با معاونت امور زنان ریاست جمهوری افزود: نمایندگان مجلس در لایحه بودجه دولت تغییراتی ایجاد کرده اند که امیدوارم در مسیر حمایت از سلامت مردم باشد.

وی ادامه داد: انتظار وزارت بهداشت از مجلس این است که فقط قانون را اجرا کنند و مطمئن هستم که نمایندگان مجلس گرفتاری های مردم و وزارت بهداشت و نیز شرایط سخت بیمه ها را می دانند و حتما به این مسائل توجه دارند.

وزیر بهداشت گفت: سلامت(Health) مردم از مهمترین اولویت های دولتی است و امیدوارم نمایندگان مجلس نیز اولویت های مردم را مورد توجه قرار دهند و تا 10 روز آینده از این آزمون سربلند بیرون بیایند.

هاشمی همچنین درباره تفاهمنامه امضا شده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: وزارت بهداشت در بین تمام دستگاه های اجرایی بیشترین نیروی زن را دارد و از نظر شاخص جایگاه و مدیریت زنان میزان مشارکت زنان در این وزارتخانه از دستگاه های دیگر بالاتر است.

وی ادامه داد: در دوره اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زن و معاون وزیر زن داریم و تجربه نشان داده است، هر جا مسئولیت را به زنان واگذار کرده ایم از مردان موفق تر بوده اند.

وزیر بهداشت گفت: تفاهمنامه وزارت بهداشت با معاونت امور زنان در مسیر ارتقای سلامت مادران و زنان، بهبود خدمات بهداشتی دوران بارداری، بهبود تربیت فرزندان است و معتقدم زنان در جامعه بسیار اثرگذار هستند و اگر به مطالبات و سلامت زنان توجه کنیم شاهد ارتقا در تمام حوزه ها از جمله اقتصاد، فرهنگ، جامعه و فعالیت اقوام مختلف خواهیم بود.

هاشمی گفت: اما اگر برعکس به صورت سلیقه ای عمل کنیم و برای زنان محدودیت ایجاد کنیم، پیشرفت و توسعه جامعه نیز سرعت لازم را نخواهد داشت.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز گفت: همکاری نزدیکی بین وزارت بهداشت و معاونت امور زنان ریاست جمهوری وجود دارد و امیدوارم با اجرای این تفاهمنامه گام های مهمتری از جمله در ایجاد و فعال کردن کلینیک های سلامت جنسی، کاهش کم تحرکی زنان، اصلاح سبک زندگی خانواده ها، بهبود وضعیت دانشجویان دختر و ارتقای سلامت زنان برداریم.

صبح امروز - سه شنبه - تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در راستای اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی جمعیت، سیاست های کلی سلامت، منشور حقوق شهروندی و برنامه ششم توسعه به منظور برخورداری کشور از توانمندی زنان و دختران و ارتقای شاخص های سلامت جسمی، روانی و اجتماعی در هشت ماده به امضای طرفین در محل وزارت بهداشت رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: