کد خبر: ۱۸۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 29
پرکاری تیروئید، پس از خوردن دارو به خصوص خوردن هورمون‌های تیروئید ایجاد می‌شود یا به علت ایجاد نودول‌هایی است که در تیروئید به وجود می‌آید
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: اختلال تیروئید ممکن است آنقدر شدید باشد که شخص به عنوان بیمار روانی در بخش روان بستری شود.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج خسرونیا ، متخصص داخلی پرکاری تیروئید را یکی از بیماری‌های شایع دانست و افزود: پرکاری تیروئید، پس از خوردن دارو به خصوص خوردن هورمون‌های تیروئید ایجاد می‌شود یا به علت ایجاد نودول‌هایی است که در تیروئید به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه پرکاری نودول‌ها، باعث ترشحِ بیشترِ هورمون تیروئید در بدن می‌شود، ادامه داد: از مهم‌ترین علائم این بیماری را چشم‌های برجسته، افزایش فشارخون(blood pressure)، گلگون شدن شکم، گرم بودن بدن، تپش قلب، خستگی زودرس و اسهال برشمرد.

این متخصص داخلی با بیان اینکه علائم پرکاری تیروئید(Hyperthyroidism)، پر شمار بوده و شخص ممکن است فقط یکی از علایم را داشته باشد، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داده که اختلال تیروئید ممکن است آنقدر شدید باشد که شخص به عنوان بیمار روانی در بخش روان بستری شود. علتش مشخص نمی شود تا وقتی که دکترها تشخیص دهند.

وی اظهارداشت: بنابراین، اگر بسیار عصبانی می شوید و مشکلات روحی روانی دارید توصیه می شود بررسی های تیروئید فراموش نشود.رادیو سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: