کد خبر: ۱۸۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 28
معمولا آرتروز زانو بر اثر بالا رفتن سن به وجود می‌آید و گاهی فشار بیش از حد بر روی زانوها و تصادفات رانندگی سبب به وجود آمدن ضایعاتی در زانو می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>ک فیزیوتراپ با اشاره به روش‌های پیشگیری از آرتروز زانو <Plastic toys>گفت: این مشکل به طور کلی درمان خاصی ندارد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر ابراهیم انتظاری  درباره آرتروز زانو اظهار کرد: معمولا آرتروز زانو بر اثر بالا رفتن سن به وجود می‌آید و گاهی فشار بیش از حد بر روی زانوها و تصادفات رانندگی سبب به وجود آمدن ضایعاتی در زانو می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشیدن کفش پاشنه بلند بالای ۳ تا ۴ سانت سبب زانو درد و کمردرد می‌شود، عنوان کرد: استفاده اشتباه از زانو مثل طولانی نشستن، ۲ زانو و ۴ زانو نشستن نیز سبب آرتروز مفاصل زانو می‌شود.

این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: آرتروز درمان خاصی ندارد و گاهی درمان‌های ضد التهابی برای آن انجام می‌شود همچنین تقویت عضلات نزدیک زانو، عضلات پشت و جلو ران‌ها و کاهش فشار از زانوها سبب شده تا از آرتروز زانو و به وجود آمدن صدا در مفصل‌ها پیشگیری شود.

انتظاری با اشاره به اینکه افراد باید از خم و راست کردن بیش از حد زانوها خودداری کنند، گفت: تنها یک تا ۲ بار روزانه ۲ زانو نشستن به مدت کوتاه کافی است تا محدودیت دانه‌های حرکتی مفصل زانو از بین نرود.

وی خاطرنشان کرد: معمولا استفاده از دوچرخه ثابت برای پیشگیری از آرتروز زانو توصیه نمی‌شود و بهتر است افراد به ورزش‌های دیگری که حرکت کمتر است و عضلات را قوی می‌کند بپردازند البته با توجه به اینکه افراد با یکدیگر متفاوت هستند بهتر است افراد به پزشک و فیزیوتراپ در این زمینه مراجعه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ورزش‌های مخصوص تقویت زانو همچون گرفتن ۴ سر زانو و منقبض کردن جلو و پشت زانوها است و همزمان سبب تقویت عضلات مچ پاها می‌شود همچنین بهتر است افراد آسیب پذیر از ورزش‌هایی که در زمین‌های آسفالت و سفت انجام می‌شود پرهیز کنند و پرش آنها حساب شده باشد و از چرخش نا‌بهنگام روی زانوها خودداری کنند.

انتظاری با تاکید بر اینکه قبل از شروع کردن ورزش افراد باید حتما بدن خود را گرم کنند، اضافه کرد: پس از ورزش کردن نیز سرد کردن بدن بسیار حائز اهمیت است چراکه متاسفانه در برخی از سالن‌های ورزشی افراد از تردمیل و دوچرخه ثابت استفاده می‌کنند در صورتی که بیش از آن بدن خود را گرم نکرده و حتی اطلاع ندارند سرعت و زمان صرف شده برای انجام چنین ورزش‌های چقدر است که این مسئله سبب آسیب‌های جبران ناپذیری به این افراد می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: