کد خبر: ۱۸۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 25
از طریق این موتورلانس‌ها زمان رسیدن بر بالین بیمار از 22 دقیقه به میانگین 10 دقیقه رسیده است که این زمان استاندارد و مناسب محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه با اختصاص ۲۰۰ موتورلانس به اورژانس تهران زمان رسیدن به بالین بیمار از ۲۲ دقیقه به میانگین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه رسیده است، گفت: همچنین این موضوع کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت را به همراه داشته است.

به گزارش شفا آنلاین، پیمان صابریان در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز اورژانس(Emergency) تهران اظهارداشت: با شروع طرح تحول نظام سلامت فعالیت نیروهای اورژانس نسبت به گذشته افزایش یافت از طرفی ساختمان اورژانس در تهران نیز مستهلک شده و قابل اطمینان در مقابل بحران نبود بنابراین تلاش شد اقدامات موثری در این راستا صورت گیرد.

وی افزود: تعداد پایگاه‌های اورژانس در تهران کم بوده و نیاز است که این مسئله توسعه یابد. ساختمان امروز جدید نیز که در بزرگراه ستاری، خیابان خلیل‌آباد راه‌اندازی شد خرید زمین آن سال 80 صورت گرفته بود که از سال 92 با نگاه ویژه وزیر بهداشت ساخت آن در اولویت قرار گرفت.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه این ساختمان کاملاً اصولی ساخته شده و در مقابل بلایا و زلزله مقاوم است، گفت: دیس‌پچ اورژانس نیز در این مرکز با استانداردهای بین‌المللی ساخته و تجهیز شده است.

صابریان با اشاره به افزودن 200 موتورلانس به سیستم اورژانس تهران گفت: از طریق این موتورلانس‌ها زمان رسیدن بر بالین بیمار از 22 دقیقه به میانگین 10 دقیقه رسیده است که این زمان استاندارد و مناسب محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: استفاده از این موتورلانس‌ها 50 درصد مصرف سوخت را در اورژانس کاهش داده و 35 درصد استهلاک ماشین‌های مرتبط با این سازمان را کم کرده است.

رئیس اورژانس تهران گفت: تهران دارای فعال‌ترین امداد هوایی(Air aid) در میان سایر استان‌ها بوده ولی با این وجود توسعه این مسئله امری ضروری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن 115 گفت: از طریق این سامانه موقعیت فردی که در بحران تماس گرفته پیدا می‌شود و می‌توان سریعتر و دقیق‌تر در محل حادثه حضور یافت.

صابریان در مورد کد 247 و 724 در اورژانس گفت: کد 247 برای بیماران قلبی اختصاص یافته و متخصصین قلب 24 ساعته از طریق این کد آماده ارائه خدمت هستند. همچنین کد 724 در ارتباط با سکته مغزی است تا از این طریق بتوان زمان طلایی کمک به بیماران سکته مغزی را کاهش داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: