کد خبر: ۱۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 25
آندومتريوز يک بيماري(disease) است که در صورت عدم درمان مي‌تواند منجر به نازايي و در حدود 1 تا 2 درصد از موارد موجب ابتلاي زنان به سرطان تخمدان شود. بنابراين ابتلاي زنان به اين بيماري ارتباطي به احتمال بروز سرطان دهانه رحم ندارد
شفاآنلاین>سلامت> مدير گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ويروس HPV را عامل اصلي بروز سرطان دهانه رحم دانست و گفت:‌ زنان مي‌توانند با انجام تست HPV نسبت به احتمال بروز اين بيماري آگاه و از آن پيشگيري کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مريم سادات حسيني مدير گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي درباره علت سرطان دهانه رحم گفت: ويروس HPV عامل اصلي بروز سرطان دهانه رحم است. نتايج بررسي‌ها و مطالعات نشان مي‌دهد در بيش از 99 درصد موارد اين ويروس عامل ابتلاي زنان به سرطان دهانه رحم بوده است.

وي با بيان اينکه بر خلاف باور برخي افراد ابتلا به بيماري آندومتريوز ارتباطي به ابتلا به سرطان دهانه رحم ندارد، افزود: آندومتريوز يک بيماري(disease) است که در صورت عدم درمان مي‌تواند منجر به نازايي و در حدود 1 تا 2 درصد از موارد موجب ابتلاي زنان به سرطان تخمدان شود. بنابراين ابتلاي زنان به اين بيماري ارتباطي به احتمال بروز سرطان دهانه رحم ندارد.

رئيس دومين کنگره بين‌المللي چالش‌هاي باليني در مامايي، زنان و نازايي تاکيد کرد:‌ اگر زنان به موقع جهت تشخيص به پزشک مراجعه کنند مي‌توان تشخيص قطعي و درمان را انجام داد.

وي در ادامه يادآور شد: در برخي از کشورهاي پيشرفته براي تشخيص زودرس سرطان(Cancer) دهانه رحم تست HPV از زنان گرفته مي‌شود اما در برخي کشورهاي ديگر هنوز تست پاپ‌اسمير در حال انجام است اين در حالي است که تست HPV نشان مي‌دهد که بيمار در آينده در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار خواهد گرفت يا خير و تست پاپ‌اسمير سلول‌هاي پيش سرطاني را نشان مي‌دهد و در کشور ما تست پاپ‌اسمير در حال انجام است و اگر زنان خود خواهان انجام تست HPV باشند براي آنها تجويز مي‌شود.

مدير گروه زنان در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در ادامه درباره اينکه آيا ضروري است در کشور ما نيز همانند ساير کشورهاي پيشرفته تست HPV پيش از پاپ‌اسمير و همزمان با آن انجام شود، گفت: يکي از مشکلات ما در اين خصوص پوشش نامناسب سازمان‌هاي بيمه‌گر است و اينکه هنوز در کشور ما گايدلايني براي انجام اين تست وجود ندارد که اگر اين گايدلاين طراحي و بيمه‌ها نيز پوشش خود را افزايش دهند مي‌توان آن را براي زنان انجام داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: