کد خبر: ۱۸۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 24
مشکلات زایمان سزارین ممکن است در هر زن بارداری به وجود بیاید و از آن به عنوان یک عارضه نباید یاد کرد، مشکلات ایجاد شده در طول بارداری و یا حین زایمان طبیعی بوده و رفع آنها نیاز مند متخصص زنان و زایمان شهران است تا بتواند در بحرانی ترین لحظات صحیح ترین تصمیم را بگیرد و جنین را به سلامت به دنیا بیاورد.

شفا آنلاین>سلامت>مشکلات زایمان سزارین ممکن است در هر زن بارداری به وجود بیاید و از آن به عنوان یک عارضه نباید یاد کرد، مشکلات ایجاد شده در طول بارداری و یا حین زایمان طبیعی بوده و رفع آنها نیاز مند متخصص زنان و زایمان شهران است تا بتواند در بحرانی ترین لحظات صحیح ترین تصمیم را بگیرد و جنین را به سلامت به دنیا بیاورد.دقت داشته باشید که دربیشتر موارد اگر سزارین صورت نگیرد جان مادر و نوزاد در خطر می‌ افتد.

به گزارش شفا آنلاین: البته زایمان سزارین<Cesarean delivery> تفاوت های ویژه ای با زایمان طبیعی دارد از جمله مواردی که نسبت به زایمان سزارین وجود دارد ، خون ریزی بعد از سزارین است که به دلیل برش های حین جراحی ممکن است فرد دچار خونریزی شود.

البته روش های جراحی سزارین متفاوت بوده و پزشک متخصص و متبحر در این زمینه مانع بروز عوارضی مانند ایجاد لخته های خونی خطرناک خواهد شد.

عفونت و چسبندگی های رحمی و لوله ها از عوارض زایمان سزارین می باشد که در صورت رعایت نکردن مراقبت های بعد از زایمان می تواند بروز نماید.

در حالت کلی زایمان سزارین می تواند یک یا چند مورد از عوارض زیر را در بر داشته باشد و البته ممکن است که این عوارض بسیار خفیف و بدون خطر بروز نمایند.

در زایمان سزارین :

– روزهای بستری بیمار در بیمارستان طولانی تر است (حدود یک هفته)
– احتمال خونریزی بعد از زایمان وجود دارد.
– دردهای لگنی و چسبندگی بیشتر است.
– به خاطر بخیه هایی که در زیر شکم زده می شود امکان شروع فعالیت های روزمره کمی زمان بر خواهد بود.

آمادگی قبل از سزارین

شش ساعت پیش از زایمان سزارین برنامه ها باید تنظیم شده باشد به این صورت که از خوردن مواد غذایی جلوگیری کرده و چیزی ننوشید و در مواقعی که کیسه آب زودتر پاره شده و عمل زایمان سزارین ناگهانی و اورژانسی می شود همیشه قبل از عمل پزشک مادر سوال می کند که چه زمانی برای بار آخر چیز خوردید یا چه نوشیدنی ایی آخرین بار استفاده کردید.تا پزشک بهترین تشخیص را بتواند بگیرد.

قبل از سزارین از مادر آزمایش خون گرفته می شود.

در صورتی که پزشک تشخیص دهد که احتمال لخته شدن خون در مادری وجود داشته باشد مادر به پوشیدن لباس و جوراب های مخصوص احتیاج پیدا می کند.

برای کاهش مبتلا شدن به عفونت شکم مادر با پارجه استریل و مواد ضد عفونی کننده تمیز خواهد شد.

چون کاتر وارد مثانه می شود ،قبل از زایمان سزارین باید مثانه خالی باشد.

حین عمل سزارین

مهم ترین قسمت زایمات سزارین به مدت سی تا شصت دقیقه به طول می انجامد. اتفاقات زیر در این مدت صورت می گیرد:

برش ده سانتی متری در قسمت رحم و شکم ایجاد می شود.

از این شکاف ایجاد شده نوزاد به بیرون آورده می شود.در برخی موارد برای بیرون آوردن سر نوزاد از انبرهایی مخصوص این جراحی استفاده می شود.

معاینه های لازم روی نوزاد بعد از بیرون آمدن آن به طور کامل شکل می گیرد.

بند ناف بریده شده و جدا شدن جفت انجام می شود.

برای کمتر شدن عفونت آنتی بیوتیک ها تجویز می شوند.

برای کمتر شدن خونریزی با وارد کردن ماده ایی از طریق سوزن ،در رحم انقباض ایجاد می کنند.

تمامی لایه های برش خورده که شامل پوست،چربی و عضله هستند با بخیه به یکدیگر متصل شده و زخم پوشیده می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: