کد خبر: ۱۸۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 21
حوادثی که اشخاص حقیقی و حقوقی را تهدید می‌کند، سال به سال پیچیده‌تر می‌شود. یک روز انرژی هسته‌ای نداشتیم و یک روز هواپیما وجود نداشت، اما به مرور با پیشرفت جوامع، نوع حوادث نیز تغییر پیدا کرد
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رییس کل بیمه مرکزی گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم این صندوق تشکیل شود تا همه مردم به صورت جامع و همگانی تحت پوشش بیمه سیل و زلزله و حوادث طبیعی قرار بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالناصر همتی در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران گفت: حوادثی که اشخاص حقیقی و حقوقی را تهدید می‌کند، سال به سال پیچیده‌تر می‌شود. یک روز انرژی هسته‌ای نداشتیم و یک روز هواپیما وجود نداشت، اما به مرور با پیشرفت جوامع، نوع حوادث نیز تغییر پیدا کرد. بنابراین نمی‌توان گفت که ایمنی به صورت کامل می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی افزود: حوادث(Accidents) باید کنترل شود و استراتژی‌ها را هدایت کرد. مدیریت ریسک ۴ مرحله دارد. اول ارزیابی و شناسایی ریسک و دوم اجتناب از آن و سوم کنترل ریسک و چهارم انتقال آن است.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: باید ارتباط تنگاتنگی بین بیمه و ناظر ریسک برقرار کنیم. نمی‌توانیم به فکر توسعه باشیم، اما به بیمه فکر نکنیم.

همتی بیان کرد: سال گذشته ۳۵۰ هزار مصدوم حوادث ترافیکی(traffic accidents) وجود داشت که طی سه سال به بیش از ۱ میلیون مصدوم افزایش پیدا می‌کند. هزینه‌ها و خسارت‌های مالی آن فقط بخش حاشیه‌ای خواهد بود و سالانه هزار میلیارد تومان برای شخص ثالث پرداخت می‌شود. می‌توانیم با ایجاد خلاقیت و مدیریت ریسک، بخش مهمی از حوادث را کنترل کرد.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: عدم مراقبت مردم از سلامتی خود و رعایت نکردن بخشی از مقررات، باعث پرداخت خسارت‌ها در حوزه حوادث ترافیکی شده است.

وی در ادامه گفت: در مورد پلاسکو و معدن یورت و پتروشیمی بوعلی، رعایت نکردن مسائل ایمنی باعث ایجاد حادثه شد. فقط در مورد حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل است که می‌توان ریسک را به حداقل رساند و از وقوع آن نمی‌توان جلوگیری کرد. در کل کشور کمتر از ۱۲ درصد ساختمان‌ها بیمه آتش سوزی و کمتر از ۷ درصد بیمه ضد زلزله دارند.

همتی ادامه داد: نجات و امداد در روزهای اولیه حادثه بسیار اهمیت دارد، اما بعد از فرو نشستن حادثه همه به فکر تامین مالی حادثه هستند. بنابراین همه باید به سمت مدیریت ریسک، شناسایی و اجتناب از ریسک حرکت کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: شرکت بیمه مسئول پرداخت خسارت‌ها است و امیدوارم شاهد روزهایی نباشیم که به علت عدم رعایت ایمنی، انسان‌ها دچار مشکلات شوند. البته صندوق بیمه حوادث طبیعی نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم این صندوق تشکیل شود تا همه مردم به صورت جامع و همگانی تحت پوشش بیمه سیل و زلزله و حوادث طبیعی قرار بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: