کد خبر: ۱۸۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۶ - 2018January 20
کارشناسان درجدیدترین پژوهش های خود دریافتند بانوان در دوران قاعدگی دچار دگرگونی و نوسان های خلقی، عاطفی، فیزیولوژی، روانشناسی و جسمی می شوند
شفاآنلاین>سلامت> تمایل به خوردن شکلات دربانوان جوان بیشتر از آقایان است و می‌تواند سبب بهبود برخی عملکرد‌های بدن بانوان درسنین باروری شود.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان درجدیدترین پژوهش های خود دریافتند بانوان در دوران قاعدگی دچار دگرگونی و نوسان های خلقی، عاطفی، فیزیولوژی، روانشناسی و جسمی می شوند.

دراین بازه زمانی بانوان به مصرف خوراکی های آماده ازجمله شکلات علاقه دارند. کارشناسان به بانوان توصیه می کنند برای حفظ سلامت دراین بازه زمانی به انجام ورزش های سبک، خودداری از مصرف قهوه و مصرف مواد پروتئینی و دارای فیبر بپردازند.

دگرگونی هورمونی به ویژه کاهش میزان پروژسترون و استروژن در این بازه زمانی سبب می شود بانوان به خوراکی های شیرین از جمله شکلات و سایر تنقلات علاقه مند شوند زیرا بیشتر از مواقع عادی دچار احساس گرسنگی می شوند.

زنان در دوران قاعدگی و پیش از شروع آن دچار دگرگونی های هورمونی می شوند که بر خلق و خوی آنها اثر می گذارد، بیشتر بانوان دراین زمان دچار استرس، افسردگی، گوشه گیری و تحمل دردهای عضلانی می شوند.

به همین دلیل علاقه به مصرف شکلات(Chocolate) پیدا می کنند زیرا حاوی منیزیم، آهن و سایر مواد مغذی وآنتی اکسیدان های مفید برای بدن است و خوردن آن سبب ترشح سروتونین در خون و احساس شادی درآنها می شود.

مصرف به اندازه شکلات به ویژه شکلات تلخ دراین زمان آسیبی به سلامت بانوان نمی رساند و برای آنها مفید است اما کارشناسان برای حفظ سلامت به بانوان توصیه می کنند نظارت ویژه ای بر رژیم غذایی و ورزش خود داشته باشند و درصورت غیر عادی بودن قاعدگی، تاخیر یا خونریزی بیش از اندازه برای بررسی (Check)دقیق مشکل به پزشک متخصص مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: