کد خبر: ۱۸۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 19
هیچ ماده غذایی به تنهایی کمکی به لاغری یا چاقی نمی‌کند، عوامل متعددی در رسیدن ما به وزن ایده آل تاثیر گذار هستند که از جمله این عوامل می‌توان به رژیم غذایی، سبک زندگی، فعالیت بدنی و ساختار هورمونی و فیزیولوژیکی بدن اشاره کرد.
شفا آنلاین>سلامت>یک دکترای تغذیه گفت: میان وعده‌ها در لاغری نقش بسزایی دارند، بنابراین افراد دچار چاقی می‌توانند با مصرف آنها به وزن ایده آل خود برسند.

به گزارش شفاآنلاین،فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی(diet therapy)  درباره مناسب ترین میان وعده‌ها برای لاغری اظهار کرد: هیچ ماده غذایی به تنهایی کمکی به لاغری یا چاقی نمی‌کند، عوامل متعددی در رسیدن ما به وزن ایده آل تاثیر گذار هستند که از جمله این عوامل می‌توان به رژیم غذایی، سبک زندگی، فعالیت بدنی و ساختار هورمونی و فیزیولوژیکی بدن اشاره کرد.

وی بیان کرد: افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، باید نخست نزد پزشک مراجعه کنند تا علت مشکلشان‌ شناسایی شود سپس ما بر اساس آن برنامه غذایی مورد نظر را تنظیم می‌کنیم.

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی درباره میان وعده‌های رژیمی افزود: میان وعده‌هایمان باید با توجه به مقدار کالری روزانه ما تنظیم می‌شود، به طور کلی در رژیم لاغری میان وعده‌ها باید پر حجم و کم کالری باشند تا بتوانند حجم زیادی از معده ما را اِشغال‌ کنند که احساس گرسنگی نکنیم.

وحید تاکید کرد: از جمله میان وعده‌هایی که حجم زیاد و کالری کم دارند می‌توان به سبزیجات اشاره کرد، یک بشقاب سبزیجات متشکل از کاهو، کلم، چند تکه پنیر و چند عدد زیتون و گردو میان وعده مناسبی برای افرادی است که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: میوه‌ها به ویژه میوه‌هایی که حجم زیادی از آنها را آب تشکیل می‌دهند نیز از جمله میان وعده‌های مناسب برای رژیم لاغری هستند، افراد برای لاغری می‌توانند در فصول گرم سال از میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه و انبه و در فصول سرد سال از میوه‌هایی مانند موز، پرتقال و خرمالو استفاده کنند.

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی گفت: سبزیجاتی‌ مانند خیار، هویج، کاهو و کلم، کالری آزاد دارند به این معنی که کالری آنها در رژیم غذایی محاسبه نمی‌شود، ولی این سبزیجات حجم معده را پُر و احساس گرسنگی را سرکوب می‌کنند.

وحید اظهار کرد: ذرت بو داده نیز از جمله مواد غذایی است که حجم زیاد و کالری پایین دارد، بنابراین افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند نیز می‌توانند از این میان وعده در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

وی درباره تاثیر دمنوش‌ها در لاغری بیان کرد: هیچ دمنوشی‌ به تنهایی سبب کاهش وزن و لاغری نمی‌شود، بنابراین مصرف دَم‌کرده‌هایی مانند چای سبز، قهوه و زنجبیل تنها در کنار داشتن سبک زندگی، رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

وحید یادآور شد: اگر افراد دچار اضافه وزن و چاقی رژیم غذایی خودسرانه و غیر اصولی داشته باشند یا رژیم غذایی داشته ولی فعالیت بدنی نداشته باشند باز هم با مشکل اضافه وزن و چاقی رو به رو هستند و در صورت لاغر شدن، لاغری آنها کوتاه مدت و ناپایدار است، بنابراین این اشخاص دوباره وزنشان‌ به حالت اولیه یا بالاتر از حالت اولیه خود برمی‌گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: