کد خبر: ۱۸۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 16
با اجرای طرح تحول نظام سلامت هر سه هزار نفر از جمعیت شهری زیرپوشش یک مراقب سلامت قرار می گیرند.وی افزود: می توانیم از مراقب های سلامت فعال در کشور در مناطقی که کمبود نیرو داریم استفاده کنیم.
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک 22 هزار مراقب سلامت در کشور برای خدمات دهی به ساکنان مناطق شهری فعالیت می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا رئیسی روز سه شنبه در بازدید از مراکز بهداشت زاهدان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هر سه هزار نفر از جمعیت شهری زیرپوشش یک مراقب سلامت قرار می گیرند.وی افزود: می توانیم از مراقب های سلامت فعال در کشور در مناطقی که کمبود نیرو داریم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ویژه سیستان و بلوچستان در مقوله سلامت، گفت: هزینه های زیادی صرف مبارزه با بیماری هایی مانند سل و مالاریا در این استان می شود که بیشتر مبتلایان به این بیماری ها اتباع کشورهای همسایه هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: لازم است تا مشکل افراد بدون شناسنامه در مناطق مرزی حل شود تا بتوان از طریق بیمه نسبت به تامین هزینه های آنان اقدام کرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه با سفر به سیستان و بلوچستان از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دیدن کردند.

رئیسی و کارشناسان وزارت بهداشت در این سفر علاوه بر بررسی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت با مدیران و کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز نشست دارند.

سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: