کد خبر: ۱۸۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
40 هزار میلیارد تومان سهم بازار سلامت کشور است که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق این بازار بسیار مؤثر است
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 920 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال است، گفت: 40 هزار میلیارد تومان سهم بازار سلامت کشور است که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق این بازار بسیار مؤثر است.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک‌زاده در نشست مشترک فعالان حوزه اقتصاد سلامت با وزیر بهداشت اظهار داشت: ان‌شاءالله به زودی انجمن‌های شرکت‌های دانش‌بنیان(Knowledge base) سلامت به عنوان یکی از اتاق‌های بازرگانی تهران فعال خواهند شد و این مسئله نتایج موثری در حوزه سلامت و اقتصاد به همراه خواهد داشت.

وی افزود: 3200 شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده که 920 آن در بخش سلامت فعالند همچنین ما به دولت تعهد داشته‌ایم تا پایان سال 96، 2 هزار میلیارد تومان از بازار را در اختیار بگیریم که خوشبختانه یک میلیارد و 600 میلیون از این مسئله محقق شد و 1800 میلیارد تومان فروش توسط بخش سلامت شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 8 هزار اشتغال(Employment) در این بخش ایجاد شده گفت:‌240 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت محصول دارند و آن را در بازار ارائه می‌دهند همچنین 52 شرکت صادرات انجام داده و حدود 900 کالا محصول شرکت‌های دانش‌‌بنیان بوده و در حال تولید است.

ملک‌زاده با تأکید بر اینکه خود را متعهد می‌دانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم،گفت: اگر در کشور بخواهیم رشد کنیم باید به این شرکت‌ها توجه کرده و اقدامات مؤثر را برایشان انجام دهیم.

وی گفت:اگر چه شرکت‌های دانش‌بنیان از ما گله دارند ولی نباید ناامید بود و ما اطمینان می‌دهیم در وزارت بهداشت(Ministry of Health) می‌خواهیم به آنها کمک کنیم البته موانعی وجود دارد که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

ملک‌زاده خاطر نشان کرد: 40 هزار میلیارد تومان بازار سلامت کشور است و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در توجه به این بازار می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: