کد خبر: ۱۸۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
4800 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها از سوی مجلس به حوزه سلامت اختصاص یافت این در حالی است که دولت منابع لازم را برای اجرای طرح تحول سلامت از محل هدفمندی به طور کامل به وزارت بهداشت تخصیص نداد.
شفا آنلاین>سلامت>عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حمایتهای شعاری دولت گره‌ای از مشکلات طرح تحول سلامت باز نمی‌کند، گفت: حمایت ها باید همراه با تامین و اختصاص بودجه باشد.

به گزارش شفا آنلاین،نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مشکلات عمده طرح تحول سلامت ناشی از عدم تزریق صد درصدی منابع از سوی دولت است، تصریح کرد: بر اساس این طرح مقرر شد 4 میلیون نفر بیمه شوند اما 11 میلیون نفر بیمه شدند در حالی که دولت تنها منابع 4 میلیون نفر بیمه شده را به بیمه سلامت(Health insurance) پرداخت کرد بنابراین با کسری بودجه مشکلاتی در روند اجرای این طرح ایجاد شد.

وی با انتقاد از اینکه پولی از هدفمندی به طرح تحول سلامت پرداخت نشد، گفت: 4800 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها از سوی مجلس به حوزه سلامت(Health) اختصاص یافت این در حالی است که دولت منابع لازم را برای اجرای طرح تحول سلامت از محل هدفمندی به طور کامل به وزارت بهداشت تخصیص نداد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول سلامت مرهون تلاش های وزیر بهداشت است، افزود: اجرای این طرح تحولی بزرگ در حوزه سلامت ایجاد کرد و با اجرای آن بخش عمده ای از مشکلات قشر ضعیف و آسیب پذیر حل و فصل و پدیده زیرمیزی حذف و هزینه های درمان کاهش یافت  اما متاسفانه دولت بودجه اختصاص یافته را پرداخت نکرد و اجرای طرح با چالش مواجه شد.

عزیزی افزود: همچنین از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده که حدود ٢٩٠٠ میلیارد تومان  برآورد شده بود دولت بودجه لازم را به طور کامل به وزارت بهداشت(Ministry of Health) پرداخت نکرد و در کنار این دولت منابع دیگر طرح تحول سلامت را نیز ١٠٠ درصد تخصیص نداد که همه این موارد موجب بروز مشکل و نارضایتی شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، تصریح کرد: دولت وزارت بهداشت را مکلف کرده که طرح تحول سلامت را اجرا و منابع آن را تامین کند اما متاسفانه منابع آن به طور کامل اختصاص نیافته و این وزارت خانه به نحو مطلوب نمی تواند خدمات رسانی کند در حالی که مطالبات پزشکان، پرستاران نیز به دلیل کمبود بودجه ای با تعلل مواجه شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تامین منابع پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: باید منابع پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت در نظر گرفته شود و از سویی ضعف های طرح برطرف و نقاط قوت آن تقویت شود تا رضایت مردم افزایش یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار