کد خبر: ۱۸۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
با شروع فصل سرما دغدغه مادران زیاد می‌شود زیرا آنان باید همه دقت و توجه خود را به کار گیرند تا فرزندان خود را از گزند انواع بیماری‌های مرتبط با فصل سرما به دور نگه دارند
شفاآنلاین>سلامت> همزمان با شروع فصل سرما نوزادان به دلیل قوای جسمانی ضعیف بیمار می‌شوند و مادران باید با دقت در این فصل از آن‌ها مراقبت کنند.

به گزارش شفاآنلاین،با شروع فصل سرما دغدغه مادران زیاد می‌شود زیرا آنان باید همه دقت و توجه خود را به کار گیرند تا فرزندان خود را از گزند انواع بیماری‌های مرتبط با فصل سرما به دور نگه دارند.

در اینجا به معرفی راهکار‌هایی می‌پردازیم که بانوان با رعایت آن‌ها اجازه نمی‌دهند که فرزندانشان بیمار (Patient)شوند.

سیستم بدنی ضعیف نوزادان عامل بیماری آن‌ها

سیستم دفاعی بدن نوزادان به شدت ضعیف است و آنها در مواجهه با یک ویروس کوچک بیمار خواهند شد و لذا مادران باید توجه داشته باشند که از قرار دادن نوزاد در محلی که فرد بیمار وجود دارد، جدا خودداری کنند.

گرمازدگی در فصل سرما

شاید عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از نوزادان در این فصل گرما زده می‌شوند و آن هم به دلیل اینکه مادران وسواس بسیار زیادی در لباس پوشاندن به آن‌ها خرج ‎‌می‌دهند، اما باید توجه داشت که پوشاندن لباس بیش از اندازه هم برای نوزاد خوب نیست زیرا همین موضوع سبب گرمازدگی نوزاد می‌شود.

از تجوزیر هر دارویی برای نوزاد خودداری کنید

نوزادان(infants) همانند دیگر افراد نیستند و حتی با کودکان هم تفاوت بسیار دارند و تجویز داروی خودسرانه برای آن‌ها بسیار خطرناک است و حتی ممکن است سبب مرگ آن‌ها هم شود با اولین واکنش نوزاد مبنی بر بیمار بودن او به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در خانه دماسنج داشته باشید

داشتن دماسنج مناسب برای اتاق خواب و محیط خانه بسیار ضروری است، زیرا میزان گرما و سرمای محیطی که نوزاد در آن قرار دارد مهم است و این دما باید به طور مکرر چک شود.
واکسن آنفولانزا را فراموش نکنید

تزریق واکسن آنفولانزا تا ۱۸ ماهگی برای نوزاد ضروری است و مادران باید این واکسن را در فصل سرما به نوزاد خود بزنند تا او را از گزند انواع بیماری‌ها در امان نگه دارند.

کلاه نوزاد مهمترین لباس او در فصل سرما

این درست است که بسیاری از متخصصان کودک، کلاه را در فصل سرما تجویز می‌کنند، اما مادران باید توجه داشته باشند که شب‌ها از گذاشتن کلاه بر سر نوزادان خودداری کنند، زیرا دمای بدن نوزادان در شب بالا می‌رود.

فرزندان خود را با لباس پشمی بپوشانید

بدن کودکان و نوزادان در مقایسه با دیگر افراد متفاوت است و لذا مادران باید توجه داشته باشند که در این فصل چند لایه لباس بر تن فرزندشان کنند و به جای لباس‌های نخی و یا کتان از لباس‌های پشمی برای پوشاندن کودک خود استفاده کنند.

پوست نوزاد را به طور مکرر چرب کنید

هوای سرد پوست حساس کودکان را خشک می‌کند و به همین دلیل پوست صورت آن‌ها همیشه باید با طراوت باشد؛ استفاده از کرم‌های مرطوب کننده ویژه کودکان از جمله مواردی است که مادران باید به آن توجه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: