کد خبر: ۱۸۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
خشکی بدن به هنگام صبح اگر بیش از یک ساعت بطول انجامد، دلیل خوبی برای مراجعه به پزشک است. خشکی بدن می تواند متفاوت بوده و از خشکی انگشتها تا بی حرکتی نسبتا کامل بدن را شامل شود
شفاآنلاین>سلامت> مطالعه جدید نشان می دهد علامت اولیه نشاندهنده بیماری آرتروز روماتوئید می تواند خشکی بدن به هنگام صبح باشد.

به گزارش شفاآنلاین، آرتروز دارای علائم هشداردهنده متعددی است. معمولا افراد مبتلا به این بیماری از علائمی نظیر قرمزی، گرما، و تورم درد مفاصل و کاهش شدت حرکت مفاصل درگیر با بیماری رنج می برند.

حال یافته های جدید نشان می دهد خشکی صبحگاهی بدن یکی از شایع ترین موارد شکایت بیماران مبتلا به آرتروز و روماتیسم است. از اینرو خشکی صبحگاهی بدن که بیش از ۳۰ دقیقه بطول انجامد می تواند نشانه آرتروز باشد.

به گفته محققان(researchers)، خشکی بدن، بخصوص به هنگام بیدارشدن از خواب در زمان صبح یا بعد از نشستن پشت میز یا رانندگی با اتومبیل برای مدت طولانی، نشانه آرتروز است. خشکی بدن به هنگام صبح اگر بیش از یک ساعت بطول انجامد، دلیل خوبی برای مراجعه به پزشک است. خشکی بدن می تواند متفاوت بوده و از خشکی انگشتها تا بی حرکتی نسبتا کامل بدن را شامل شود. حتی بیماران ممکن است اوایل صبح با درد از خواب بیدار شوند.

دست ها بیش از هر قسمت دیگر بدن تحت تاثیر خشکی بدن هستند. بیماران مبتلا به آرتروز روماتوئید ممکن است تجربه دست های متورم در اوایل صبح را هم داشته باشند. دلایل اصلی خشکی بدن عبارتند از عدم تحرک فیزیکی روزانه، اضافه وزن، رژیم غذایی نامناسب یا نداشتن خواب خوب.

ورزش روزانه (حتی پیاده روی همراه با تکان دادن دست ها) شیوه مناسبی برای ترشح آندورفین در بدن، حرکت خون و کمک به خروج سموم از بدن است.

به گفته محققان، زنان، افراد سیگاری و افراد دارای سابقه خانوادگی آرتروز روماتوئید بسیار در معرض ابتلا به این بیماری (Sickness)قرار دارند. در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد، اما تشخیص زودهنگام و برخی درمان ها می تواند به کاهش شدت علائم آن کمک کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: