کد خبر: ۱۸۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
رئیس کنگره پزشکی شخصی گفت: رویکرد پزشکی شخصی این است که هر بیمار می بایست نسخه و داروی منحصر به فرد خود را دریافت کند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کنگره پزشکی شخصی با اشاره به اهمیت این علم گفت: رویکرد پزشکی شخصی این است که هر بیمار می بایست نسخه و داروی منحصر به فرد خود را دریافت کند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا جلالی در همایش پزشکی شخصی گفت: امروز دومین کنگره پزشکی شخصی با محوریت سرطان برگزار می شود.

وی افزود: پزشکی شخصی را پزشکی شخصی شده و یا فردمحور نیز می‌ گویند و رویکرد آن این است که هر بیمار می بایست نسخه و داروی مخصوص به خود را دریافت کند.

جلالی ادامه داد: پزشکی شخصی در دنیا بسیار جدید و کمتر از ۱۰ سال است که در دنیا مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی روی این حوزه در ایران نیز چند سالی است که شروع شده و ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

رئیس کنگره پزشکی شخصی اظهار کرد: پزشکی شخصی یکی از لبه های دانش است که درصددیم با برگزاری پنل های تخصصی در این حوزه بتوانیم این علم جدید را در ایران نهادینه کنیم.

وی افزود: در این کنگره از کشورهایی مانند آمریکا و اروپا نیز مهمانانی حضور یافته اند که علم خود را در این حوزه با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

جلالی تصریح کرد: این حوزه در ایران نوپاست و سعی در استفاده از علم و تجربیات کشورهای دیگر داریم.

وی گفت: کشور آمریکا زودتر از دیگر کشورهای دنیا وارد این حوزه شده است و با سرمایه گذاری های زیاد درصدد است که مالکیت این علم را به دست آورد. ایران نیز در این حوزه فعالیت های جدی خود را آغاز کرده تا از این علم عقب نماند.

رئیس بیمارستان بقیه الله ادامه داد: وقتی به تاریخ پزشکی ایران نگاه می کنیم می بینیم از گذشته های دور طبیبان ما معتقد بودند که هر بیمار می بایست دارو و نسخه های خاص خود را دریافت کند. امروزه با مطالعاتی که در کشورهای دنیا انجام شده به این نتیجه رسیده اند که در بدن انسان یک جعبه سیاه به نام ژنوم وجود دارد و واکنش بدن انسان به دارو و تغذیه می تواند ریشه در اطلاعات این ژنوم باشد.

جلالی تصریح کرد: با بررسی روی ژنوم انسان درمی یابیم که هر فرد مستعد چه نوع بیماری است و همچنین در تشخیص و درمان بیماری سرطان نیز کاربرد دارد.

وی گفت: داروهای سرطان علی رغم عوارض و هزینه های زیاد روی بسیاری از بیماران اثر صد درصدی خود را ندارند که با این علم می توانیم داروهایی منحصر به هر فرد را تولید کنیم.

برچسب ها: سلامت ، همایش ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: