کد خبر: ۱۸۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
آموزش پرستاری به بهیاران در مراکز درمانی جایگاه پرستاری را تنزل می دهد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:‌ آموزش پرستاری به بهیاران در مراکز درمانی جایگاه پرستاری را تنزل می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، محسن علیجانی زمانی در خصوص بکارگیری بهیاران و آموزش پرستاری به آنها در مراکز درمانی، اظهارداشت:‌ جذب به صورت بیمارستانی به عنوان پرستارحتی در کنار آموزش های تئوریک در بیمارستان تحت نام پرستار قابل قبول نیست، زیرا از نظر علمی جایگاه رشته پرستاری(Nursing) را تنزل داده و این آموزش از استانداردهای علمی برخوردار نیست.

وی افزود:‌ آموزش در بیمارستان به هیچ عنوان جایگزین آموزش آکادمیک دانشگاهی نیست، بنابراین جذب به اسم بهیار مشکلی نداشته و معادل سازی و جایگزین این افراد به عنوان پرستار قانونی نیست؛ البته درکمیسیون بهداشت هم این موضوع مورد مخالفت نمایندگان قرارگرفته است، به طورحتم با این روش نمی توان خلاء کمبود پرستار رامرتفع کرد.

آقاجانی با بیان اینکه ادامه اجرای این طرح در مراکز درمانی منجر به بررسی این مسئله در کمیسیون بهداشت می شود، تصریح کرد:‌ این مسئله در صورت اتفاق نظر نمایندگان در کمیسیون مطرح و پیگیری می شود، اما وزارت بهداشت (Ministry of Health) باید طبق استانداردها با سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون بهداشت و دولت رایزنی کرده و برای تعداد کثیری از پرستاران بیکار مجوز جذب را حداقل بر اساس کف استانداردها دریافت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:‌ اگر مسائل حوزه سلامت به ویژه طرح تحول منطبق برقانون اجرا شود به طورحتم حجم ورود بیماران تخصصی و فوفق تخصصی به مراکز درمانی افزایش پیدانمی  کند که ناچار به جایگزین بهیار به جای پرستارباشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: