کد خبر: ۱۸۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
افزایش انرژی مغز و ذهن را با راه کارهای ساده و طبیعی انجام دهید که محققان و دانشمندان طی مطالعات خود به آن رسیده اند.

شفا آنلاین>سلامت>افزایش انرژی مغز و ذهن را با راه کارهای ساده و طبیعی انجام دهید که محققان و دانشمندان طی مطالعات خود به آن رسیده اند.


به گزارش شفا آنلاین:اگر فکر می کنید که انرژی تنها برای جسم است و مغز نیازی به آن ندارد سخت در اشتباه هستید چرا که این عضو مهم هم برای عملکرد صحیح نیاز به توان دارد پس راه صحیح و علمی افزایش انرژی مغز بدانید تا در فعالیت های مهم و حساس فکری عملکرد بهتری داشته باشید ؛ دراین بخش  براساس یک مقاله علمی راه های بسیار ساده ای را برای این منظور معرفی می کنیم.

راهکارهای ساده برای افزایش انرژی مغز بدون دارو و ترکیبات شیمیایی


اصلاح عادات
عادات یا حامی عملکرد مغز هستند یا آنها را خنثی میکنند مثلا محققان پی برده اند یکی از فاکتورهای رشد سلولهای مغز بطور متوسط 30 دقیقه ورزش کردن است خواب و تغذیه مناسب هم به مغزکمک می کند همه چیزرا بهتر یاد بگیرد و بخاطر بسپارید.ورزش ،خواب کافی و تغذیه مناسب سه فاکتور مهم برای بهبود عملکردمغز هستند و وقتی بطور منظم این سه فاکتور را عملی کنیم به هدفمان میرسیم ؛شکل پذیری اعصاب این امکان رافراهم می آورد که ویژگی شناختی مغز را در طول زندگی بالا ببریم.
چالش مغز
نه تنها جسم نیازمند تمرین برای عضله سازی و بالا بردن مقاومت است بلکه مغز هم چنین آموزشی را نیاز دارد .یک راه قوی برای چالش مغز بالا بردن انعطاف شناختی است مثلا 30دقیقه موضوعی را بخوانید تا ایده های جدیدی بگیرید و ممکن است فعالیتی را بکارگیرید که دانشتان را در آن زمینه بالا ببرد.
استراحت مغز
بیشتر دانشمندان بیان میکنند مغز شامل 100میلیون نورون است باوجود افزایش وزن مغز حدود20 تا 25 درصد انرژی بدن را صرف میکند مغز همه چیز را بخوبی کنترل میکند بنابراین مغز به سرعت خسته میشود پس سعی کنید هریک ساعت یا هر وقتی که احساس خستگی و استرس کردید استراحت کنید یا از روی صندلی بلند شوید و قدم بزنید و کارهای ساده مثل تمیزکردن را انجام دهید.

فکرمثبت
اگر درگیر فکرهای منفی باشید مغز نمی تواند بخوبی کارکند و محققان پی برده اند مغز همزمان نمی تواند افکار مثبت و منفی داشته باشد ؛ همه ی ما گاهی اوقات درگیر افکار منفی می شویم امامی توانیم با انجام کارهای لذت بخش و جالب مثل صحبت کردن با دوست انجام پازل بازی سرگرم کنیم.
دکتر دنیل بیان می کند ذهن خودرا تغییردهید تا زندگی تان تغییر کند مغز درگیر همه ی کارهایی که میکنید می شود مغز همه احساسات افکار را کنترل میکند وقتی خود را در آیینه نگاه می کنید از مغز تشکر کنید مغز و جسم از راه های مختلف و پیچیده ایی با هم در ارتباط هستند بنابراین عادات را بطور روزمره دنبال کنید تا اعمال مغز را بهبود بخشید.نمناک

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: