کد خبر: ۱۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
دنیای فناوری در سال های اخیر با سرعت زیادی به پیش رفته و تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد کرده است.
شفا آنلاین>اجتماعی>   یک پژوهشگر آمریکایی در دانشگاه آریزونای شمالی در حال توسعه یک فناوری جدید با تکیه بر هوش مصنوعی است که با کمک آن می توان با سگ ها گفتگو کرده و بر اساس حرکات بدن و صدای آن ها ، به خواسته هایشان پی برد.

به گزارش شفا آنلاین:دنیای فناوری در سال های اخیر با سرعت زیادی به پیش رفته و تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد کرده است. اما  انسان هنوز نمی تواند با حیوانات صحبت کرده و از حیوان خانگی <Pet>درباره انگیزه کثیف کردن فرش یا به هم ریختن جایی سوال کرد.

    در این مطالعه، رفتارهای سگ ها برای ساعات طولانی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و رفتارهای مختلف این جانور از قبیل نوع حرکات، تکان خوردن، لرزش و ... توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می شود.

پرفسور کن اسلوبودیچکوف (Con Slobodchikoff) متخصص رفتار شناسی حیوانات در ایالات متحده آمریکا در این رابطه اعتقاد دارد که شرایط طی مدت زمانی کوتاه تغییر خواهد کرد. وی به همراه تیمی از پژوهشگران در حال تحقیق روی فناوری جدیدی است که به انسان ها اجازه می دهد با حیوانات صحبت کرده و این مترجم انسان – حیوان طی ده سال آینده تکمیل و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این مطالعه، رفتارهای سگ ها برای ساعات طولانی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و رفتارهای مختلف این جانور از قبیل نوع حرکات، تکان خوردن، لرزش و ... توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می شود.

وی امیدوار است به این ترتیب و به کمک ماشین های هوشمند و کامپیوتر های قابل یادگیری بتوان خرناس کشیدن ها و نوع تکان دادن دم سگ ها را تفسیر و ترجمه کرده و به منظور دقیق آن ها پی برد. به این ترتیب در آینده انسان ها قادر خواهند بود به طرز بهتری با حیوانات ارتباط برقرار کنند.

در سال 2013 میلادی اسلوبودیچکوف که استاد تمام دانشگاه آریزونای شمالی است، مطالعات خود را در زمینه ایجاد زبان مشترک بین انسان و حیوانات آغاز کرده و اعلام کرد به زودی امکان برقراری ارتباط بین انسان و حیوانات وجود خواهد داشت.

وی بخش اعظم مطالعات خود را به بررسی رفتارهای سگ های نژاد prairie در آریزونای شمالی پرداخته و در حال ابداع سیستم های پیچیده رفتاری و زبانی حیوانات است.

این پژوهشگر اعتقاد دارد در صورت کشف رمز رفتار یک حیوان، امکان انجام این کار برای حیواناتی با هوش کمتر نیز وجود خواهد داشت. وی در این رابطه گفت: «من باور دارم اگر ما قادر به انجام این کار و گفتگو با سگ ها باشیم، تکرار ان برای سایر حیوانات مانند گربه های نیز ممکن خواهد بود.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: