کد خبر: ۱۸۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
تصمیم‌گیری در این مورد به عواملی مانند میزان پختگی کودک، میزان توانایی‌‌اش برای پیروی از قواعد در خانه و مدرسه و شرایط خانواده شما ازجمله موضوعات مربوط به سلامتی و ایمنی بستگی دارد
شفاآنلاین>اجتماعی> شاید این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که در چه هنگامی می‌توانید تلفن هوشمند را در اختیار کودکتان بگذارید.

به گزارش شفاآنلاین، تصمیم‌گیری در این مورد به عواملی مانند میزان پختگی کودک، میزان توانایی‌‌اش برای پیروی از قواعد در خانه و مدرسه و شرایط خانواده شما ازجمله موضوعات مربوط به سلامتی و ایمنی بستگی دارد. برای مثال، اگر هر دو والد در بیرون از خانه کار می‌کنند، چک کردن وضعیت کودک در طول روز درصورتی‌که او تلفن همراه داشته باشد، راحت‌تر است.

بسیاری از کودکان(children) در دوران مدرسه راهنمایی شروع به استفاده از تلفن‌های هوشمند می‌کنند و با وارد شدنشان به دوران نوجوانی این میزان افزایش می‌یابد.

اما جد از اینکه کودکتان چه سنی دارد، هنگامی‌که تصمیم گرفتید تلفن همراه در اختیار او بگذارید، باید مقرراتی رفتاری و ایمنی شخصی برای او تعیین کنید. همچنین باید در مورد تنظیمات حریم شخصی و کنترل‌های ایمنی کودک که اپراتور تلفن و خود دستگاه تلفن در اختیارتان می‌گذارد، تصمیم بگیرید.

ممکن است بخواهید که میزان دسترسی به وب یا دانلود کردن را در تلفن کودکتان محدود کنید.

مهم‌تر از همه این‌ها باید احتیاطاتی که کودکتان در هنگام استفاده از تلفن همراه باید رعایت کند، با او در میان بگذارید، ازجمله بروز ندادن اطلاعات شخصی یا پاسخ ندادن به پیام‌های متنی از غریبه‌ها. بحث در این موارد را با کودکتان را باید چند بار تکرار کنید تا قواعد دراین‌باره را کاملاً فراگیرد.

ازجمله قواعد ایمنی(Safety) مهم در استفاده از تلفن همراه به‌وسیله کودکان به این موارد می‌توان اشاره کرد:

- پیام‌های متنی از هرکسی را که نمی‌شناسید، نادیده بگیرید.

- هرگز شمار تلفن همراهتان را روی اینترنت پست نکنید.

- هرگز هیچ نوع اطلاعات درخواستی از طرق پیام متنی را در اختیار قرار ندهید.

- تماس‌گیرندگان خطرناک را بلوک کنید.

همچنین باید با کودکتان درباره زمان و مکان استفاده از تلفن همراه و نیز زمان خاموش کردن تلفن در هر شب مثلاً موقع انجام تکالیف خانگی است، صحبت کنید.

کمک به کودکتان برای پرهیز از مصرف بیش‌ازحد از تلفن همراه از شکل‌گیری وابستگی ناسالم به آن در او جلوگیری خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: