کد خبر: ۱۸۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
عموما اجناسی که شما می توانید به صورت آنلاین سفارش دهید، غیرمعمول هستند و نمی توانید آن ها را در هر فروشگاهی بیابید.
شفا آنلاین>اجتماعی>خرید آنلاین شیوه خرید بعضی افراد را تغییر داده است و تبدیل به جزء اصلی زندگی آن ها شده و همچنین راحت ترین راه خرید برای مردم شده است. خرید آنلاین سبب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود چون مادام که در خانه یا اداره یا هر جای دیگری هستید، می توانید اقدام به خرید آنلاین کنید و آن را درِ منزل خود دریافت کنید.

به گزارش شفا آنلاین: از طرفی فروشندگان نیز در بسیاری موارد فروش اینترنتی<online sale> را ترجیح می دهند چون بسیاری از معضلات فروش مانند ازدحام و شلوغی یا چانه زدن های بی دلیل با مشتری را کاهش می دهد.

عموما اجناسی که شما می توانید به صورت آنلاین سفارش دهید، غیرمعمول هستند و نمی توانید آن ها را در هر فروشگاهی بیابید. در حال حاضر تقریبا همه محصولات مورد نیاز ما به صورت آنلاین به فروش می رسند و صدها وب سایت برای فروش محصولات متنوع می بینیم که قیمت های پایین ترین هم دارند، همچنین شما می توانید حین خرید اینترنتی از نظرات سایر خریداران محصول یا محصولات مدنظر خود مطلع شوید و مقایسه و تصمیم گیری بهترین داشته باشید. اما برخی مشکلات عمده در خرید آنلاین وجود دارد که ممکن است با آن ها مواجه شوید. ما در اینجا فهرستی از مشکلات رایج در خرید آنلاین را برای آگاهی شما آورده ایم.

کیفیت و درستی محصول

کیفیت و درستی محصول یکی از مشکلات اصلی در خریدهای آنلاین است. پس از دریافت محصول ممکن است متوجه شوید که محصول اشتباهی برای شما ارسال شده است. ممکن است سایز محصول ارسالی با رنگ مد نظر شما تفاوت داشته باشد یا شما رنگ محصول ارسالی را نپسندید. گاهی ممکن است کیفیت محصول کمتر از حد استاندارد باشد یا کیفیت آن کمتر از میزان هزینه ای باشد که پرداخت کرده اید. شاید امکان تعویض یا دریافت مبلغ پرداختی برایتان وجود داشته باشد، اما باز هم باید هزینه حمل و نقل کالا را متقبل شوید. بنابراین قبل از سفارش آنلاین یک محصول بهتر است که مروری بر وضعیت آن داشته باشید، حتی ممکن است شرح وضعیت محصول هم واهی باشد، اما کمک می کند که شناختی از محصول مد نظر خود در این خرید داشته باشید.
 
مشکلات رایج که ممکن است در خرید آنلاین با آن‌ها مواجه شوید
 
سیاست بازگشت

این مورد نیز فاکتور مهم دیگری حین خریدهای آنلاین است؛ زیرا شما بینش و احساس صد در صدی درباره محصولی که می خواهید به صورت آنلاین بخرید ندارید. به احتمالات زیادی ممکن است پس از تحویل محصول آن را نپسندید یا به دلایل دیگری شما بخواهید محصول را پس دهید و پول خود را بازپس بگیرید که در اینجا سیاست بازگشت مرجع فروش آنلاین مهم است. اگر شما از مراجع اینترنتی معتبری مثل آمازون، فلیپکارت و مواردی از این دست خرید اینترنتی خود را انجام داده باشید، به مشکل خاصی در زمینه پس دادن کالا بر نمی خورید، اما اگر از وب سایت های فروش نه چندان معتبری خرید کرده باشید برای فرایند پس دادن باید سیاست نامه پس گرفتن آن ها را به دقت بخوانید.

هزینه های پنهان

هنگام خرید آنلاین حتما هزینه نهایی را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است هزینه حمل و نقل در قیمت نهایی اضافه نشود و قیمت نهایی نمایش داده شده ممکن است متفاوت باشد. از این رو هر زمان که اقدام به خرید آنلاین کردید، قیمت های زیرمجموعه مربوط به خرید خود را بررسی کنید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین حمل و نقل رایگان را برای فروش محصولاتشان در نظر نمی گیرند و برخی حمل و نقل رایگان را فقط برای محصولاتی محدود انجام می دهند. اگر شما هم به صورت آنلاین هزینه خرید خود را پرداخت نمی کنید و می خواهید پس از دریافت هزینه را بپردازید، بهتر است درست قیمت ها را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است هنگام  تحویل هزینه بیشتری از شما درخواست شود. از این رو حتما قیمت نهایی را وارسی کنید تا حس فریفته شدن یا پرداخت بیشتر به شما دست ندهد.

امنیت

برخی فروشگاه های خرید آنلاین کلاه بردارند و با آن که خرید از آن ها بی خطر به نظر می آید و حتی محصول را با هزینه کمتری ارائه می دهند، ممکن است پس از به دست آوردن اطلاعات کارت پرداخت و اطلاعات شخصی شما هزینه را دریافت کنند و هیچ محصولی به شما تحویل ندهند. بنابراین از فروشگاه های آنلاینی که از اعتبار آن ها اطمینان ندارید خرید نکنید. حتی اگر از وب سایت هایی که گواهی خرید آنلاین دارند خرید می کنید، ممکن است از شبکه های وای فای ناامن یا کامپیوترهای محافظت نشده در برابر ویروس ها استفاده کنید که باز هم خرید شما را با ریسک همراه می کند.

عدم پشتیبانی از مشتری

هنوز بسیاری از سایت های فروش اینترنتی در حین یا پس از خرید پشتیبانی مناسبی را به مشتری ارائه نمی دهند. چون ممکن است مشتی در هنگام خرید دچار مشکل شود یا درباره سایز محصول مشورت نیاز داشته باشد یا نیاز به بحث راجع به خصوصیات محصول داشته باشد که در بسیاری از سایت ها پشتیبانی سریع برای این موضوعات صورت نمی گیرد. بهتر است سایت های فروش شماره تماسی را برای ارتباط با مشتریان یا امکان چت آنلاین برای ارتباط سریع تر ایجاد کنند. عموما این گونه سایت ها ایمیل هایی را برای پشتیبانی ارائه می دهند که در بسیاری مواقع دیر به آن ها رسیدگی می شود و گاه اصلا پاسخی حاصل نمی شود.

مشکلات تحویل

فقط بعضی سایت ها زمان تحویل محصول را بلافاصله پس از خرید اعلام می کنند. به فرض اگر می خواهید لباسی را در مناسبت خاصی بپوشید یا از محصول خریداری شده در زمان خاصی استفاده کنید، باید بدانید که ممکن است در زمان تحویل تاخیر ایجاد شود؛ از این رو بهتر است که از خرید آنلاین در این مواقع اجتناب کنید. زمان تحویل را هنگام خرید آنلاین بررسی کنید.

فروشگاه های آنلاینی مانند آمازون محصول را با قیمت کمتری عرضه می کنند؛ اما ممکن است زمان تحویل بسیار دیرتر از حد انتظار باشد و این همان موضوعی است که باعث عدم کارایی خریدهای آنلاین در بسیاری از موضوعات می شود. همچنین زمان تحویل در شهرهای مختلف متفاوت است. به همین منوال مشکلات زیادی در خریدهای آنلاین وجود دارد؛ زیرا میزان افرادی که رو به خریدهای آنلاین آورده اند، در حال افزایش است، البته با استفاده از تکنولوژی های جدید قطعا زمان ارسال کاهش می یابد و این مشکل نیز مرتفع می گردد.ماهنامه معیشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: