کد خبر: ۱۸۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
شیر مادر بهترین مکمل غذایی در نوزادان محسوب می‌شود و بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، شیر مادر در ۱۴ روز نخست پس از تولد نوزاد “آغوز” اطلاق می‌شود و به لحاظ ایمنی، منبع بسیار مناسبی برای تغذیه نوزاد محسوب می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>بدون اطلاع از مضرات شیرگاو هرگز آن را به نوزادتان ندهید مخصوصا به نوزادانی که در ماههای اول زندگی شان به سر می برند.

به گزارش شفا آنلاین:اصغر مرزبان اظهار کرد: مصرف شیر گاو <Taking cow milk>در شیرخواران مشکلات جدی در تغذیه آن‌ها ایجاد می‌کند که مادران باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند، لذا مادران پس از انجام معاینات و عدم احراز توانمندی‌های لازم در شیردهی می‌توانند نسبت به مصرف شیر خشک در شیرخواران خود اقدام کند.

وی افزود: شیر مادر بهترین مکمل غذایی در نوزادان محسوب می‌شود و بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، شیر مادر در ۱۴ روز نخست پس از تولد نوزاد "آغوز” اطلاق می‌شود و به لحاظ ایمنی، منبع بسیار مناسبی برای تغذیه نوزاد محسوب می‌شود.

مرزبان با اشاره به این مطلب تصریح کرد: در برخی موارد نیز مادران برای رفع گرسنگی نوزاد نسبت به خوراندن آب‌نبات یا قندآب اقدام می‌کنند که این موضوع نیز به لحاظ علمی نادرست و مشکلات گوارشی را منجر می‌شود. به همین دلیل آموزش و اطلاعات کافی به مادران باردار می‌تواند بعد از تولد نوزاد به شیردهی مناسب آن‌ها منتهی شود و سلامت آن‌ها را تا حد قابل توجهی تضمین کند.دکتر سلام

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: