کد خبر: ۱۸۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 11
یکی از مشکلاتی که در ناحیه مچ دست و مفاصل آن ممکن است در افراد بروز پیدا کند بیشتر به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات دست است
شفا آنلاین>سلامت>یک فیریوتراپ در خصوص ضعف عضلات کف دست و کاهش کارایی آن توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین، مصلح‌الدین ادیب حسامی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در ناحیه مچ دست و مفاصل آن ممکن است در افراد بروز پیدا کند بیشتر به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات دست است.

وی بیان کرد: بیماری سندرم تونل پارپال(Parallel tunnel syndrome) بر اثر تحت فشار قرار گرفتن اعصاب کف دست و کار بیش از حد از آنها بروز پیدا می‌کند که متاسفانه این عارضه در دنیا و با تغییر روش زندگی بسیار شایع شده است.

ادیب حسامی با بیان اینکه سندرم تونل پارپال بر اثر ضعف عضلات در افراد ایجاد می‌شود، افزود: با ضعف عضلات کف دست و تحت تاثیر قرار گرفتن عصب‌های این ناحیه بی‌حسی و گزگز سراغ افراد آمده و این امر باعث ایجاد درد شدید در ناحیه کف دست می شود.

وی تاکید کرد: بر اثر بروز عارضه سندرم تونل پارپال افراد دیگر به خوبی نمی‌توانند اشیا را در دست گرفته و کارکرد دست ضعیف می شود که پزشکان برای رفع این عارضه پس از انجام فیزیوتراپی(Physiotherapy) در صورتی که این بیماری درمان نشود به ناچار عمل جراحی را تجویز می‌کنند.

ادیب حسامی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز سندرم تونل پارپال نباید به طور مداوم از عصب‌های کف دست کار کشید و برای پیشگیری از این عارضه باید تمرینات کششی و ماساژ دست انجام شود.

وی یادآور شد: هنگام بروز بیماری سندرم تونل پارپال با تمرینات کششی گرمایشی و لیزری عارضه قابل درمان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: