کد خبر: ۱۸۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 11
همایش بین‌المللی گفت‌وگوي فرهنگي آسيايي با حضور شخصيت‌هاي علمي و فرهيخته دانشگاهي، چهره‌هاي فرهنگي و متفكران برجسته آسيا در روزهاي 24 الی 25 دي ماه 1396 برگزار مي‌شود
شفاآنلاین>سلامت> دبیرخانه دایمی گفتگوهای فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، همایش بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگی آسیایی را برگزار می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، همایش بین‌المللی گفت‌وگوي فرهنگي آسيايي با حضور شخصيت‌هاي علمي و فرهيخته دانشگاهي، چهره‌هاي فرهنگي و متفكران برجسته آسيا در روزهاي 24 الی 25 دي ماه 1396 برگزار مي‌شود.

این همایش به‌ منظور تقويت تفاهم و توسعه همكاري‌هاي آسيايي و مقابله با تهديدهاي فزاينده خشونت و افراطي‌گري است، در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، واقع در خيابان کارگر شمالی، پردیس شمالی دانشگاه تهران، ورودی غربی، برگزار می‌شود.

در این همایش(Congress) اندیشمندان برجسته‌ای از ایران و هشت کشور آسیایی از جمله چين، مالزي، اندونزي، سنگاپور، كره جنوبي، تايلند، فيليپين و ويتنام شرکت می‌کنند.

تحكيم و توسعة همكاري فرهنگي ميان كشورهاي قارة بزرگ آسيا بستري براي صلح و ثبات، و پيشرفت وگسترش فرهنگ صلح و دوستي ميان ملت‌هاست. گفت‌وگوهاي فرهنگي مستمر ميان نخبگان و انديشمندان، يكي از راهكارهاي مناسب براي رسيدن به درك و فهم مشترك و يافتن راه‌حل مناسب براي برون‌رفت از چالش‌هاي موجود در روابط منطقه‌اي است.

سازمان(Organization) فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به‌منظور فراهم‌کردن زمينه براي دستيابي به اين هدف ارزش‌مند كنفرانس بين‌المللي گفت‌وگوي اديان و فرهنگ‌ها در آسيا را با همكاري مجلس شوراي اسلامي ايران و مجمع مجالس آسيايي در 20-19 شهريور 1390، در تهران برگزار كرد. طي ساليان گذشته نيز در اجراي مفاد قطعنامة پاياني آن اجلاس و بيانية تهران براي گفت‌وگوي اديان و فرهنگ‌ها در آسيا، اقدامات مختلفي را در مناطق مختلف آسيا به انجام رساند. از جملة اين اقدامات تأسيس دبيرخانة گفت‌وگوهاي فرهنگي بين‌المللي است تا ابتكارها و طرح‌هاي دولت‌هاي عضو را پيگيري کند.

قابل ذکر است كميسيون تخصصي گفتگوهاي فرهنگي ايران و شرق و جنوب‌شرق آسيا در ادامة نشست ميراث تمدني و فرهنگي ايران و جهان مالايي: گفتمان فرهنگي که در بهمن سال گذشته در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود. در این همایش بر محورهای ذیر تأکید شد.

پيوندها و ميراث مشترك فرهنگي و زمينه‌‌ساز گفتگوهاي فرهنگي و مفاهمة ميان نخبگان فرهنگي

تنوع و تكثر فرهنگي موجود در آسيا در تأمین ظرفيت برای تعامل و همكاري‌هاي فرهنگي

اهميت ارزش‌هاي اخلاقي و معنوي در ایجاد بسترهاي مناسب برای مفاهمه و همكاري مشترك

نقش و سهم مشتركات زباني در تقويت پيوندهاي فرهنگي

ارزش‌هاي مشترك، معنويت‌گرايي و عرفان عاملي در امحاي خطرات راديكاليسم و افراط‌گرايي

بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي علمي و دانشگاهي منطقه در تقويت و توسعة روابط فرهنگي.

از علاقه‌مندان به این حوزه برای شرکت در این همایش دعوت به‌عمل می‌آید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: