کد خبر: ۱۸۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 09
نتیجه این تحقیقات که انجام آن حدود 10سال در استان گلستان طول کشیده است، نشان می دهد که تریاک و مشتقات آن سرطان زا هستند و بنده برای اولین بار در دنیا ثابت می کنم که تریاک و مشتقات آن سرطان زاست
شفاآنلاین>سلامت> معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی امروز در پاریس نتیجه تحقیقات خود را که نشان می دهد، تریاک در بروز سرطان نقش دارد برای اولین بار در دنیا اعلام می کند و برای این دستاورد علمی مدال افتخار می گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، رضا ملک زاده که جزو دانشمندان برتر پزشکی دنیاست صبح سه شنبه این خبر را اعلام کرد و گفت: بنده حدود دو ساعت دیگر در نشست ریچارد دل در شهر لیون فرانسه در موسسه بین المللی تحقیقات سرطان(Cancer) فرانسه وابسته به سازمان بهداشت جهانی نتیجه سال ها تحقیقاتم را در مورد سرطان در استان گلستان اعلام خواهم کرد.

وی افزود: نتیجه این تحقیقات که انجام آن حدود 10سال در استان گلستان طول کشیده است، نشان می دهد که تریاک و مشتقات آن سرطان زا هستند و بنده برای اولین بار در دنیا ثابت می کنم که تریاک و مشتقات آن سرطان زاست.

ملک زاده گفت: قرار است موسسه بین المللی تحقیقات سرطان فرانسه به خاطر این تحقیق مفصل که در زمینه شناخت علل و پیشگیری(prevention) از سرطان های دستگاه گوارش است به بنده مدال افتخار بدهد.

رضا ملک زاده، متولد1330، فوق تخصص گوارش و کبد، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد این دانشگاه و وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دوم هاشمی رفسنجانی از سال 1368 است.

او جزو اولین دانشمندان ایرانی است که در فهرست یک درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته است. تحقیقات گسترده و او و تیم تحقیقاتی اش در مطالعه بزرگ کوهورت سرطان که در 325 روستا و شهر گنبد کاووس استان گلستان درباره بررسی علت سرطان در این استان انجام داد از جمله دستاوردهای علمی و تحقیقاتی اوست که توانست 10 عامل خطر سرطان دستگاه گوارش را از جمله مصرف چای داغ و تریاک کشف کند، پژوهشی که امروز در ابعادی بزرگتر با نام پرشین کوهورت همچنان ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: