کد خبر: ۱۸۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 08
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرجمع‌آوری اقلام اهدایی نیکوکاران موسسه کهریزک از اعلام آمادگی برای پذیرش 200 کودک بی سرپرست، سالمند و معلول زلزله زده کرمانشاه در آسایشگاه های تهران و البرز کهریزک خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج درزی روز دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به مسئولیت اجتماعی موسسه کهریزک، اظهار کرد: این موسسه خیریه اقدامات موثری را با همکاری خیران و نیکوکاران و بدون حمایت دولتی انجام می دهد.

وی با اعلام این که موسسه کهریزک درحوادث گذشته از جمله زلزله رودبار و بم کمک‌های زیادی را برای حمایت از افراد آسیب‌دیده انجام داد، گفت: درپی وقوع زلزله کرمانشاه موسسه کهریزک طبق رسالتی که برعهده داشت اطلاع رسانی را در باره جمع‌آوری کمک‌های مردمی در دفاتر و شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرد.

درزی ادامه داد: پس از اطلاع‌رسانی موسسه کهریزک، کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران و خیران جمع‌آوری و در نهایت این کمک‌ها توسط موسسه کهریزک به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال می شود.

وی به میزان کمک‌های جمع‌آوری شده ازسوی خیران اشاره کرد و گفت: 6 کامیون شامل اقلامی ازجمله فرش، موکت، بخاری، پوشاک برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری شده که این کمک‌ها طی یک برنامه‌ریزی انجام شده فردا صبح از محل آسایشگاه کهریزک به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال می شود.

درزی افزود: بر اساس جلسات مشترک با مسئولان جمعیت هلال احمر(Red Crescent) استان، نوع نیازها شناسایی و در مناطقی زلزله زده نیز توزیع خواهد شد.

این مسئول آسایشگاه کهریزک درباره دلیل ارسال کمک های اهدایی پس از 2 ماه از وقوع حادثه گفت: شناسایی بهتر نیازها و تهیه هدفمند نیازها از جمله دلایل ارسال کمک ها در این روزها است.

درزی درباره مبلغ ریالی کمک‌های جمع‌آوری شده به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: این کمک‌ها حدود 800 میلیون تومان بوده که البته پیش‌بینی می‌شود تا ماه های آینده محموله‌های بعدی برای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شود.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: