کد خبر: ۱۸۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 09
حالت غیرطبیعی کروموزومی والدین تنها علت غیرقابل بحث سقط مکرر است.
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی>1- در مورد علل سقط مکرر باید گفت که حالت غیرطبیعی کروموزومی والدین تنها علت غیرقابل بحث سقط مکرر است. چنین حالات غیرطبیعی کروموزومی در ۵ درصد زوجینی که دچار سقط مکرر<Frequent abortions>می شوند، حادث می شود.

به گزارش شفا آنلاین:2- از سایر علل می توان به حالات غیرطبیعی شکل رحم که در ۱۲ درصد موارد دیده می شود، مشکلات هورمونی (۱۷ درصد)، عفونت ها (۵ درصد)، فاکتورهای ایمنی (۵۰ درصد)، انعقاد خون و علل متفرقه دیگر (۱۰ درصد) اشاره کرد.

3- البته بعد از ارزیابی واقعی در ۶۰ درصد موارد،سقط مکرر غیرقابل توجیه باقی می ماند.

4- در بررسی عکس رنگی رحم می توان به اشکالاتی در ساختمان رحم پی برد که اکثرا باانجام «هیستروسکوپی» (آندوسکوپی رحم) قابل تشخیص و درمان است. از جمله ناراحتی های قابل تشخیص با این روش چسبندگی های داخل رحمی و دیواره وسط رحم، پولیپ یا فیبروم داخل رحمی، سپتوم رحم، ناهنجاری های شریان رحمی و نارسایی دهانه رحم، چسبندگی ها، لیومیوم ها و آدنومیوز است.

5- از اختلالات هورمونی که به سقط مکرر منجر می شوند، می توان به اختلالات و ضعف تخمدان، دیابت و بیماری های تیروییدی اشاره کرد. تداوم بارداری در خلال ۲ ماه اول بارداری وابسته به تولید پروژسترون از تخمدان است که اگر به مقدار کافی تولید نشوند، سلول های جفتی رشد کافی نخواهند داشت و به سقط خود به خود منجر می شود، علت سقط در دیابت ممکن است اختلال در جریان خون رحمی باشد. کم کاری تیرویید، بیماری هورمونی دیگری است که باعث سقط مکرر می شود که به دلیل تاثیر روی تخمک گذاری و اختلال عملکرد تخمدان ها ایجاد می شود.

6- در مورد مشکلات هورمونی، درمان با تجویز هورمون مورد نظر صورت می گیرد که می تواند هورمون تیرویید یا پروژسترون و گاهی استروژن باشد.

7- عفونت های دستگاه تناسلی زنان با عوامل میکروبی، ویروس ها و قارچ ها می تواند از جمله علل سقط مکرر باشد.

1- ابتدا باید بررسی کروموزومی بیمار و همسرش به عمل آید. بعد، بررسی تشریحی رحم با میکروسکوپ و نمونه برداری رحمی نزدیک به عادت ماهانه برای بررسی وضعیت هورمونی تخمدان لازم است. اندازه گیری های هورمونی از خون نیز باید به عمل آید تا پلاکت های خونی شمارش شوند و موادی که در سقط های ایمنی در خون ایجاد می شوند مورد بررسی قرار گیرند. بررسی های میکروبی از دهانه رحم نیز برای عفونت ها لازم است.

2ـ برخی از علت ها قابل برطرف شدن هستند. نقص ساختمانی رحم و وجود نقایصی نظیر رحم شاخ دار و وجود توده هایی مانند فیبروم یا لیومیوم ممکن است با جراحی پیش از باردار شدن برطرف شود. نارسایی سرویکس (دهانه رحم) نیز به حالتی گفته می شود که دهانه رحم به اندازه کافی توانایی بسته ماندن در برابر جنین را ندارد و پیش از موعد باز می شود. در این حالت نیز با کمک سرکلاژ یعنی بستن دهانه رحم به روشی شبیه بخیه کردن به بارداری بعدی می توان کمک کرد.

3- اگر علت سقط یک نقص ساختمانی در لوله های عصبی باشد، با مصرف مکمل ویتامین و اسید فولیک برطرف می شود

پزشک آنلاین
دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: