کد خبر: ۱۸۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 2018January 07
زبان تنها بخشی از فرایند ارتباطی انسان‌ها را انجام می‌دهد، اما مغز قادر است نشانه‌های بسیار کوچکی را از نحوه تفکر سایرین دریافت کند
شف آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه شفیلد معتقدند مغز انسان‌ها به واسطه نوعی ارتباط بی‌سیم به یکدیگر متصل است، قابلیتی که امکان دریافت اطلاعات بیشتر را فراهم می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، زبان تنها بخشی از فرایند ارتباطی انسان‌ها را انجام می‌دهد، اما مغز قادر است نشانه‌های بسیار کوچکی را از نحوه تفکر سایرین دریافت کند. به همین دلیل است که معمولا انسان‌ها در موقعیت‌های مختلف نوعی احساس شهودی یا دلشوره دارند که علت آن را نمی‌دانند.

پروفسور دیگبی تنتوم از اعضای هیئت علمی دانشگاه شفیلد انگلیس معتقد است علت این که ما می‌توانیم احساسات و موضوعات موردتوجه سایرین را مستقیما درک کنیم، وجود ارتباط مستقیم بین مغز ما و سایرین است. این ارتباط در پس زمینه ذهن ما برقرار می‌شود و معمولا متوجه آن نمی‌شویم. اما افرادی که مبتلا به اوتیسم(Autism) هستند، چنین ارتباطی را با سایرین ندارند.

به اعتقاد محققان، ممکن است این ارتباط به صورت غیرعمدی برقرار شود و با توانایی بویایی ما در ارتباط باشد. برای مثال تغییرات شیمیایی که در بدن یک شخص ایجاد می‌شود، مولکول‌هایی را آزاد می‌کند که نشان‌دهنده ترس، بیماری یا هیجان هستند و توسط سیستم تنفسی و بویایی دیگران دریافت می‌شوند. بدین تریتب بدون این که حرفی درباره این احساسات زده شود، سایرین متوجه وجود آن در یک شخص می شوند.

این درک شهودی یکی از مهمترین روش های ارتباطی انسان‌ها با یکدیگر است که در طول میلیون‌ها سال تکامل یافته و احتمالا یکی از مهمترین قابلیت‌های متمایز کننده انسان از سایر جانوران محسوب می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: