کد خبر: ۱۸۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 08
بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظفند در هنگام مراجعه مشتری جدید به بانک احراز هویت را به صورت کامل انجام داده و از اصالت مدارک مطمئن شوند.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>شناسایی مشتریان جدید بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از طریق سامانه ثبت احوال و در درون شعبه بانک صورت می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین: بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظفند در هنگام مراجعه مشتری جدید به بانک احراز هویت را به صورت کامل انجام داده و از اصالت مدارک مطمئن شوند.

یکی از اقداماتی که شبکه بانکی برای احراز هویت دقیق انجام می‌دهد استعلام از سامانه ثبت احوال است.


این سامانه که در کلیه بانکها و موسسات مالی و اعتباری ایجاد شده است با درج اطلاعاتی از کارت ملی، عکس، شماره شناسنامه و سریال شناسنامه و همچنین تاریخ تولد و وضعیت حیات وی را نشان می دهد.

ارائه اطلاعات از سامانه ثبت احوال بانک مرکزی به دو صورت شناسایی عکس دار و شناسایی بدون عکس صورت می‌گیرد.

برای شناسایی عکس دار مشتریان عددی در پشت کارت ملی درج شده است که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با وارد کردن آن در سامانه ثبت احوال و همچنین با وارد کردن شماره کارت ملی و تاریخ تولد از وضعیت زنده بودن شخص اطمینان پیدا می کنند.

البته از بابت ارائه این خدمات کارمزدی معادل هزار تومان از مشتری دریافت و به حساب سامانه ثبت احوال واریز می شود.

برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری هزینه مربوطه را از مشتری دریافت کرده و برخی دیگر از بانک ها و موسسات با امضای قراردادی با سامانه ثبت احوال این هزینه را از درآمدهای خود پرداخت می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: