کد خبر: ۱۷۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 01
تا زمانی که بیمه‌ها مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکنند، داروخانه‌دارها نیز قادر به پرداخت بدهی خود به شرکت‌های دارویی نخواهند بود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن داروسازان ایران با ابراز گلایه شدید از بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت معوقات به داروخانه‌ها گفت: تا زمانی که بیمه‌ها مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکنند، داروخانه‌دارها نیز قادر به پرداخت بدهی خود به شرکت‌های دارویی نخواهند بود و از سوی دیگر چون زور شرکت‌های دارویی برای وصول طلب‌شان به هیچ فرد و نهادی غیر از داروخانه ها نمی‌رسد، مدتی است اقدام به معرفی مسئولان داروخانه‌ها به مراجع قضایی کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدباقر ضیا افزود: سه ماه دیگر تا پایان سال ۹۶ مانده است، اما متاسفانه سازمان های بیمه گر قدمی برای تسویه معوقات خود برنداشته اند و مدام امروز و فردا می کنند. با این روند، چشم انداز امیدوار کننده ای نسبت به آینده و این که معوقات داروخانه ها تسویه شود، نداریم.

وی تاکید کرد: سازمان های بیمه گر مدعی هستند تا زمانی که دولت بدهی آن ها را پرداخت نکند، قادر به تسویه معوقات خود به داروخانه(pharmacy) ها نخواهند بود که در این بین، داروخانه ها قربانی شده اند.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: از سوی دیگر داروخانه ها نیز بیش از دو برابر بدهی خود به شرکت های دارویی از سازمان های بیمه گر طلبکار هستند و در صورتی که بیمه ها معوقات داروخانه ها را بپردازند، آنان نیز بدهی شرکت های دارویی را تسویه خواهند کرد. 

ضیا به برگزاری جلسات متعدد با سازمان های بیمه گر اشاره کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی با نمایندگان بیمه ها برگزار شده است، اما متاسفانه جز وعده و وعید دادن، عملا اقدام مثبت دیگری انجام نمی دهند. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، بزودی بسیاری از داروخانه ها ورشکسته می شوند یا بسته خواهند شد که در این حالت مردم و بیمارانی که نیاز مبرمی به دارو دارند، متضرر خواهند شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: