کد خبر: ۱۷۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 2017December 26
براساس گزارش Time، خط بد پزشکان و نسخه‌های بدخطی که به دست بیمار می‌دهند، کار خواندن نسخه را برای نسخه‌خوان‌های داروخانه‌ها سخت کرده است
شفا آنلاین>سلامت>طبق گزارشی که از سوی آژانس ملی علوم پزشکی (IOM) منتشر شده سالانه ۷ هزار آمریکایی به دلیل خط بد پزشکان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین، طبق گزارشی که از سوی آژانس ملی علوم پزشکی (IOM) در ماه ژوئیه 2006 منتشر شده  علاوه بر این حدود 1.5 میلیون آمریکایی نیز به دلیل اشتباهات قابل‌پیشگیری در حین درمان جان خود را از دست می‌دهند.

براساس گزارش Time، خط بد پزشکان و نسخه‌های بدخطی که به دست بیمار می‌دهند، کار خواندن نسخه را برای نسخه‌خوان‌های داروخانه‌ها سخت کرده است.

طبق این گزارش، از 3.2 میلیارد نسخه در ایالات متحده که هر ساله توسط پزشکان پیچیده می‌شود پانصد هزار تن بر اثر تجویز داروی اشتباه، با مشکلاتی روبرو می‌شوند و هفت هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

این تحقیقات نشان می‌دهد کوچک بودن برگه نسخه، حروف اختصاری اشتباه، سریع نوشتن نسخه و یکبار مصرف بودن مراجعه به نسخه‌ها از جمله دلایلی است که برای نوشتن این نسخه‌های بدخط در این گزارش ذکر شده است.

«گلن تولمن»، مدیر عامل شرکت Allscripts، که یک شرکت فناوری مبتنی بر مراقبت بهداشتی در شیکاگو است می‌گوید: "هزاران نفر در حال مرگ هستند و ما در طول این سال‌ها فقط در این مورد حرف زدیم؛ این دیوانگی است، ما امروز تکنولوژی برای جلوگیری از این خطاها داریم، پس چرا ما این کار را انجام نمی‌دهیم؟"

اگرچه بعضی از پزشکان سالها است که از نسخه‌ای مبتنی بر وب استفاده می‌کنند اما  هنوز هم بسیاری از پزشکان از قلم و کاغذ استفاده می‌کنند.

به گفته «تولمن» اولین تلاش برای جلوگیری از این مرگ و میرها ایجاد یک ابزار مبتنی بر وب برای همه پزشکان است.

«تولمن» می‌گوید: با وجود اینکه 90درصد از پزشکان - نزدیک به 550 هزار نفر- دسترسی به اینترنت دارند  کمتر از 10 درصد از آنها زمان و پول لازم برای نوشتن پرونده پزشکی الکترونیکی یا نسخه‌های الکترونیکی را سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: