کد خبر: ۱۷۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 2017December 26
امروزه تمایل نوجوانان و جوانان به مکمل‌ها و داروهای حاوی آستروئید برای عضله سازی و حتی به عنوان محصولات آرایشی بیشتر شده است. حال آنکه انجمن قلب بریتانا اعلام می‌کند که این اقدام خطرآفرین است زیرا استروئیدها زمینه ساز سکته مغزی و آنفارکتوس می‌شوند.

شفا آنلاین>سلامت>بنابر گزارش انجمن قلب بریتانیا، مصرف منظم استروئیدها خطر بروز آنفارکتوس و سکته مغزی در جوانان را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:امروزه تمایل نوجوانان و جوانان به مکمل‌ها و داروهای حاوی آستروئید برای عضله سازی <Muscle Building>و حتی به عنوان محصولات آرایشی بیشتر شده است. حال آنکه انجمن قلب بریتانا اعلام می‌کند که این اقدام خطرآفرین است زیرا استروئیدها زمینه ساز سکته مغزی و آنفارکتوس می‌شوند. همچنین افرادی که در مصرف چنین محصولاتی افراط می‌کنند در معرض خطر ناباروری و تغییرات خلقی نیز هستند.
استروئیدهای آنابولیک آندروژن گروهی از هورمون‌های مرتبط با تستوسترون هستند که ورزشکاران از مکمل‌های حاوی آنها استفاده می‌کنند زیرا سنتز پروتئین‌ها درسلول ها را افزایش داده که در نتیجه منجر به افزایش بافت سلولی به خصوص در عضلات می‌شود. اما نصرف منظم این مواد عدم تعادل هورمونی را در پی دارد که می‌تواند به بسیاری از اندام‌ها و به خصوص قلب آسیب رساند.
آنچه مورد نگرانی متخصصان سلامت می‌شود این است که امروزه نه تنها ورزشکاران بلکه شمار بالایی از نوجوانان و جوانان به دلایل مختلف از جمله زیبایی به مصرف این ترکیبات روی آورده‌اند که با خطر جدی سلامتی روبرو خواهند بود.سپید

www.Top Santé.fr

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: