کد خبر: ۱۷۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 2017December 23
این نوزاد سه ماهه با وزن حدود چهار کیلوگرم با تنگی نفس و درد شدید شکمی به صورت اورژانسی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان پذیرش شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان گفت که متخصصان این بیمارستان موفق شدند تومور بزرگی را از روی قلب کودک سه ماهه خارج کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مسعود صالحی اظهار داشت: این نوزاد سه ماهه با وزن حدود چهار کیلوگرم با تنگی نفس و درد شدید شکمی به صورت اورژانسی(emergency) در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان پذیرش شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد توده بزرگی به اندازه چهار برابر قلب نوزاد، قسمت های مختلف قلب و ریه چپ را درگیر کرده و منجر به کاهش خون رسانی به مغز و دست راست بیمار شده بود.

وی تصریح کرد: بیمار یک مرتبه پیش از انجام عمل جراحی و یک مرتبه در حین عمل دچار ایست قلبی(Heart failure) شد که با انجام اعمال مورد نیاز بلافاصله به زندگی بازگشت.

وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی هشت ساعت زمان برد گفت: تومور به طور کامل از روی قلب بیمار جدا و شریان مغزی و شریان دست راست با استفاده از عروق مصنوعی پیوند زده شد.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان گفت: خوشبختانه بیمار در حال حاضر کاملا هوشیار و در آستانه ترخیص از بیمارستان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: