کد خبر: ۱۷۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 2017December 23
دانشمندان به تازگی دریافته اند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دو در مردان مجرد، مطلقه و یا آن‌هایی که همسرشان فوت شده بیشتر از مردان متاهل است.
شفا آنلاین>سلامت>ابتلا به دیابت(Diabetes) به دلیل‌های مختلف روحی و جسمی رخ می‌دهد، اقدام به امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده پشتوانه‌ای محکم برای کاهش خطر ابتلا به دیابت در آقایان است.

به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان به تازگی دریافته اند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دو در مردان مجرد، مطلقه و یا آن‌هایی که همسرشان فوت شده بیشتر از مردان متاهل است.
 
پژوهش‌ها نشان می‌دهند کاهش تعامل‌های اجتماعی (مانند رفت و آمد‌های خانوادگی و دوستانه، رفتن به مسافرت)، نبود وابستگی به خانواده برای حمایت در زمان ابتلا به بیماری، فشار و استرس‌های کاری، بی توجهی به تناسب اندام و افزایش وزن به ویژه در سنین میان سالی و سالمندی و داشتن رژیم غذایی نامناسب و مصرف فست فود‌ها در ابتلای این افراد به بیماری دیابت نوع ۲ نقش به سزایی دارد.


خانواده نقش اساسی در حمایت عاطفی و فیزیکی از تک تک اعضای خود به ویژه پدر را دارد، بررسی‌ها نشان می‌دهند، مردان در زمان ابتلا به انواع بیماری‌ها دچار استرس، نا امیدی و ترس بیشتری نسبت به بانوان می‌شوند و این یکی از دلایل بالا بودن نرخ مرگ و میر آقایان در سنین پایین‌تر به نسبت خانم‌ها در جهان است.

کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی ۲۸۰۰ مرد بزرگسال در دو گروه متاهل و مجرد و بررسی سابقه خانوادگی و میزان ابتلای آن‌ها به دیابت نوع دو به دست آمده آورده اند.

مردان متاهل به دلیل امنیت عاطفی تمایل بیشتری به حفظ سلامت خود دارند، همچنین فرزند آوری سبب می‌شود امید و انگیزه بیشتری برای زندگی داشته باشند.

محققان درصد ابتلا به دیابت نوع دو را در زنان مجرد حدود ۱۲ درصد بیشتراز زنان متاهل برآورد کرده اند و این نشان دهنده اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده برای حفظ سلامت جسمی و روحی در هر دو گروه زنان و مردان است.

مردان مجرد که تنها زندگی می‌کنند به شدت تمایل به مصرف خوراکی‌های فرآوری شده، فست فود و شیرینی‌ها دارند. همچنین درصد مصرف سیگار در آن‌ها بسیار بیشتر از مردان متاهل است که همگی از جمله عامل‌های ابتلا به بیماری دیابت نوع دو به شمار می‌آیند.
برچسب ها: ازدواج ، دیابت ، ابتلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: