کد خبر: ۱۷۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 20
برای محکوم کردن مظنونان به سوء استفاده از کودکان، به تصاویر مختلفی نیاز است که شناسایی این تصاویر، کاری بسیار زمان بر و نیازمند نیروهای انسانی است.
  شفا آنلاین>اجتماعی> هوش مصنوعی (AI) با اسکن تصاویر بر روی گوشی تلفن همراه و رایانه های مظنونان، به پلیس برای شناسایی سریع متهمان کمک می کند.

به گزارش شفا آنلاین:برای محکوم کردن مظنونان به سوء استفاده از کودکان، به تصاویر مختلفی نیاز است که شناسایی این تصاویر، کاری بسیار زمان بر و نیازمند نیروهای انسانی است.  

تیم جرم یابی دیجیتال (Digital Forensics) متروپولیتن (نیویورک) با استفاده از نرم افزار تشخیص تصویر سفارشی، سال گذشته بیش از 53 هزار گوشی تلفن همراه و رایانه را برای بدست آوردن شواهد کافی بر علیه مظنونان مورد بررسی قرار داد.

از این نرم افزار برای شناسایی موادمخدر، اسلحه و مبادله پول در تصاویر و فیلم ها استفاده می شود؛ اما این ابزار در شناسایی آزار و اذیت جنسی کودکان، از کارآیی کافی برخوردار نیست.  

یکی از طرح های بلند پروازانه، انتقال این داده های حساس به ارائه دهندگان خدمات ابری مانند خدمات وب آمازون، گوگل یا مایکروسافت است. با همکاری ارائه دهندگان خدمات در سیلیکون ولی، هوش مصنوعی (artificial intelligence) می تواند به گونه ای آموزش ببیند تا بتواند تصاویر سوء استفاده از کودکان را تشخیص دهد.  

این کار به متخصصان اجازه می دهد تا از قدرت محاسباتی عظیم این غول های فناوری، برای تجزیه و تحلیل دقیق فیلم ها و تصاویر استفاده کنند.

البته از یک نکته مهم نباید غافل شد: نیروهای پلیس برای ذخیره و بررسی این تصاویر، از دادگاه مجوز ویژه دریافت می کنند، اما انتقال این داده ها به ارائه دهندگان خدمات ابری از جمله آمازون و مایکروسافت، جرم محسوب می شود. ارائه دهندگان خدمات ابری با ذخیره این اطلاعات، در معرض خطر باورنکردنی قرار می گیرند.

امکان رخنه در سرویس های ابری و انتشار تصاویر ذخیره شده - درست مانند چالشی که برای اپل در مورد سرقت تصاویر سلبریتی ها و انتشار این تصاویر در وب سایت ها پیش آمد - وجود دارد.

با وجود این نگرانی ها، مارک استوکز (Mark Stokes) مدیر جرم یابی الکترونیک و دیجیتال متروپولیتن تأکید کرد، ارائه دهندگان خدمات ابری مانند گوگل و آمازون، بهترین گزینه برای ذخیره و حفظ اطلاعات پلیس محسوب می شوند. در عین حال، این شرکت ها برای محافظت از این اطلاعات و جلوگیری از سرقت تصاویر، راه حل هایی ارائه کرده اند.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: