کد خبر: ۱۷۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 17
بسیاری از مردم از آمدن زمستان استقبال کرده و آن را فصلی ایده آل در برابر فصل گرم تابستان یم دانند اما در این میان گروهی نیز هستند که از فصل سرما دل خوشی نداشته و آن را دوست ندارند
شفاآنلاین>سلامت> فصل زمستان برای بسیاری از افراد همراه با بروز دردهای دوره ای مفصلی است و این موضوع می تواند بنا به دلایل متعددی رخ دهد.

به گزارش شفاآنلاین، در این مطلب به بررسی راهکارهایی برای کاهش میزان دردهای مفصلی در فصل سرما می پردازیم.

بسیاری از مردم از آمدن زمستان استقبال کرده و آن را فصلی ایده آل در برابر فصل گرم تابستان یم دانند اما در این میان گروهی نیز هستند که از فصل سرما دل خوشی نداشته و آن را دوست ندارند.

برای بسیاری از مردم جهان، سرد شدن هوا مصادف با دردهای دوره ای مفاصل و رنج و درد زیادی است و از سوی دیگر کاهش هر درجه از دمای هوا به معنی کاهش فضار هوا بوده و این موضوع خود منجر به بروز دردهای مفصلی می شود.

علت این موضوع، افزایش بافت عضلانی در پی کاهش فشار هوا بوده و در نتیجه فشار بیشتری به مفاصل وارد می شود.

در حالت عادی این پدیده قابل مشاهده نبوده و مشکلی ایجاد نمی کند اما برای کسانی که به طور عادی با التهاب و درد مفاصل مواجه هستند، شرایط فرق کرده و کاهش دما و فشار محیط منجر به افزایش درد و التهاب مفصلی می شود.

در این یادداشت به معرفی راهکارهایی برای کاهش تاثیرات سرما و کاهش فشار هوا بر مفاصل می پردازیم:

ورزش (Sport)درمانی: داشتن تمرینات مداوم ورزشی می تواند منجر به کاهش خشک شدگی، درد و التهاب مفاصل شده و عملکرد کلی آن ها را بهبود می بخشد. ورزش موجب سهولت حرکت مفاصل و تقسیم مناسب فشار روی ماهیچه و مفصل شده و در نتیجه عضلات بدن تقویت شده و فشار کمتری به مفاصل وارد می شود. به طور کلی داشتن تمرینات ورزشی مناسب می تواند تا حد زیادی درد مفاصل را کاهش دهد.

بدن خود را گرم و فعال نگهدارید: در فصل زمستان و مواجه با سرما، افراد به طور طبیعی میل به کرختی و نداشتن حرکت پیدا می کنند. این موضوع سبب افزایش دردهای مفصلی شده و توصیه می شود در زمان توقف در محیط باز و مواجهه با هوای سرد، تحرک خود را حفظ کرده و از بی حرکت ماندن پرهیز کنید، به این ترتیب خون در بدن شما به خوبی جریان یافته و علاوه بر گرم شدن، به بهتر شدن شرایط مفاصل شما کمک می کند.

حرکات کششی انجام دهید: انجام منظم حرکات کششی علاوه بر کمک به بهبود تحرک شما، بدنتان را آماده تر نگه داشته و به آن انعطاف می بخشد. سفت شدن مفاصل می تواند ناشی از نداشتن تحرک و زندگی ساکن باشد.

آب کافی بنوشید: کم آب شدن بدن با دردهای عضلانی و مفصلی همراه است و از سوی دیگر در فصل زمستان به دلیل سرد شدن هوا کمتر احساس تشنگی می کنیم. آب ماده حیاتی، موتور محرکه بدن محسوب شده و نوشیدن میزان مناسب(Appropriate) آب عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد.

رژیم غذایی مناسب: داشتن رژیم غذائی مناسب و تامین مواد غذایی مورد نیاز انسان می تواند به بهبود عملکر اعضای بدن از جمله مفاصل کمک کند. در رژیم غذایی خود به ویژه در فصل زمستان از میزان کافی امگا 3، اسیدهای چرب، ویتامین K، وی تامین C، ویتامین D و ماهی استفاده کرده و تخم مرغ، شیر، ماست، پنیر میوه هایی مانند کیوی، توت فرنگی، طالبی و آناناس را بیشتر مصرف کنید.

با پزشک متخصص مشورت کنید: در صورتی که دردهای مفصلی شما بیش از چند روز ادامه داشت، حتما به پزشک متخصص استخوان مراجه کرده و بر اساس نظر وی از روش های درمانی مناسب بهره مند شوید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: