کد خبر: ۱۷۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
وزیر بهداشت گفت: شرایط بسیاری مناسبی برای بهره گیری بخش دولتی و خصوصی برای استفاده از تجربیات این کشور، بویژه در زمینه فناوری اطلاعات، پرونده الکترونیک سلامت ، ساخت بیمارستان ها وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز درمانی کره جنوبی آماده تبادل تجربیات با کشورمان هستند و بیمارستان های ما باید از تجربیات موفق کشور کره جنوبی در این زمینه بهره بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در سئول افزود: در کره جنوبی به ازای هر هزار نفر 11.5 تخت بیمارستانی وجود دارد و که در ایران این میزان 1.5 تخت بیمارستانی است.

وی اضافه کرد: این کشور به خوبی توانسته نیروی انسانی مورد نیاز این بخش را تامین کند و برای هر تخت بیمارستانی سه کارمند شامل پرستار و کمک پرستار(Nurse assistance) و غیره را به کار بگیرد.

وی افزود: این کشور با بهره گیری از مالیات توانسته حقوق کارمندان این بخش را تامین کند و در این زمینه به خوبی کار کرده است.

وی با اشاره گستردگی استفاده از دانش بشر برای ارتقای سلامت افزود: کشورهای مختلف برای این منظور به خوبی کار کردند و کشور آسیایی از جمله کره جنوبی در این زمینه موفقیت های بسیار خوبی کسب کرده است.

وزیر بهداشت گفت: شرایط بسیاری مناسبی برای بهره گیری بخش دولتی و خصوصی برای استفاده از تجربیات این کشور، بویژه در زمینه فناوری اطلاعات، پرونده الکترونیک سلامت(Electronic Health Record) ، ساخت بیمارستان ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری هم باید حتما واقع بینانه تر عمل کنیم و سرمایه ها را جذب کنیم و از تجربیات و پولی که می آید بیشتر استفاده کنیم.

وزیر بهداشت افزود: می توانیم از تجربه کشورهای مانند کره جنوبی، ژاپن و چین استفاده کنیم و فرصت های خوبی مهیا شده و باید اجازه بدهیم کار انجام شود و راجع به ثمره این اقدامات قضاوت زودهنگام نکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: استفاده از مسیر تجربه جهانی می تواند کامیابی و رضایت مندی بیشتری را برای مردم کشورمان در بر داشته باشد.

وزیر بهداشت به همراه یک هیات درمانی - بهداشتی شامگاه چهارشنبه به کره جنوبی سفر کرد . در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت(Ministry of Health) و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: