کد خبر: ۱۷۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند دربرخی بازه‌های زمانی انسان‌ها به استراحت و فاصله گرفتن از کار، درس و به طور کلی زندگی روزمره نیاز دارند
شفاآنلاین>سلامت> زمان برای کار کردن وجود دارد،اما برای رفتن به مسافرت همیشه این فرصت وجود نداشته و این مساله، نشان دهنده اهمیت استراحت است.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند دربرخی بازه‌های زمانی انسان‌ها به استراحت و فاصله گرفتن از کار، درس و به طور کلی زندگی روزمره نیاز دارند.

انجام همزمان چند کار بدون درنظرگرفتن زمانی برای استراحت و رفع خستگی می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های جسمی و روحی، چون استرس، پرخاشگری، بالا رفتن فشارخون، کم خوابی و بد خوابی، لاغری یا چاقی، ریزش مو و اضطراب شود.

پژوهش‌های دانشمندان (Scientists)دانشگاه زوریخ کشور سوئیس نشان داده است  افرادی که در زمان تعطیلات و رفتن به مسافرت هم با استفاده از رایانه و تلفن همراه با محل کار خود در ارتباط هستند و دورکاری می‌کنند افزون بر لذت نبردن کافی از مسافرت دچار خستگی و کسالت بیشتری نیز می‌شوند.

روانشناسان برای بهبود کیفیت سلامت جسمی و روحی به افراد توصیه می‌کنند بین درس، کار و استراحت حد و مرز معقولی درنظر بگیرند و بازه‌های زمانی هرچند کوتاه را به استراحت و رفتن به مسافرت اختصاص دهند.

امروزه با استفاده از فناوری‌های ارتباطی نوظهور افراد درهرساعت از شبانه روز و از هرکجای کره زمین می‌توانند با محل کار و درس خود درارتباط باشند و به صورت دورکاری به انجام فعالیت‌های خود بپردازند.

اما این کار سبب افزایش استرس(Stress) و نگرانی درباره کار و فعالیت‌ها و لذت نبردن از اوقات فراغت می‌شود.

این روز‌ها دربرخی شغل‌های حساس و کلیدی افراد با همیشه لپ تاپ، رایانه و گوشی تلفن همراه خود را در دست داشته باشند و همواره آماده پاسخگویی و گرفتن تصمیم‌های جدید باشند و حتی درمواردی شرط داشتن مرخصی و رفتن به تعطیلات انجام دورکاری و ارتباط با محل کار است.

کارشناسان دریافتند اختصاص دادن بازه‌های زمانی زیاد و طولانی به کار کردن و درس خواندن و حتی فکر کردن به کار وفعالیت‌های حرفه‌ای می‌تواند بر زندگی افراد اثر منفی بگذارد.

روانشناسان دانشگاه زوریخ با بررسی برروی ۲۰۰۰ داوطلب زن و مرد با میانگین سنی ۴۲ سال که در حرفه‌های مختلف کار می‌کردند دریافتند عده زیادی از آن‌ها نمی‌توانند مرزی جداگانه بین کار وزندگی شخصی و خانوادگی خود برقرارکنند.

عده زیادی از آن‌ها هنوز موفق به ازدواج نشده اند و عده‌ای دیگر در زندگی خانوادگی و نگهداری از فرزندان با مشکل مواجه شده و حتی در آستانه جدایی قراردارند.

دنیای پرهیاهوی امروز نیاز به تمرکز بیشتر برکار‌ها به نسبت سال‌های قبل دارد، اما کارشناسان برای حفظ سلامتی به افراد توصیه می‌کنند بازه‌های زمانی برای تفریح، استراحت، رفتن به مسافرت و مهمانی، دیدار با اقوام و آشنایان درنظر بگیرند، این کار افزون بر حفظ سلامت روحی سبب افزایش بازده کاری و پیشرفت حرفه‌ای ودرسی نیز می‌شود.

در بازه زمانی آخر هفته و تعطیلات به کار فکر نکنید و به انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازید و به ذهنتان اجازه آرامش و جایگزینی اطلاعات دهید.

کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند افراد بازه‌های زمانی آزاد و اوقات فراغت خود را کمتر در فضای مجازی سپری کنند و به جای آن به انجام ورزش، شرکت درفعالیت‌های گروهی، تهیه خوراک سالم، رفتن به خرید، مهمانی و مسافرت بپردازند تا کیفیت سلامت روحی و جسمی آن‌ها افزایش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: