کد خبر: ۱۷۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
یک چرخه طبیعی قاعدگی از ۲۵ تا ۳۶ روز با میانگین ۲۸ روز طول می کشد. در یک چرخه قاعدگی به طور منظم، یک خانم به مدت سه تا هفت روز خونریزی می کند و میزان خونریزی حدود ۱۴ تا ۷۰ گرم است.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>هرچند وقت یکبار یک زن ممکن است چرخه قاعدگی نامنظم <Irregular menstrual cycle>را تجربه کند. زمانی که یک عدم تعادل هورمونی به دلیل استرس، افزایش وزن یا از دست دادن وزن وجود دارد، دوره های قاعدگی نامنظم می تواند رخ دهد. از دست دادن مقدار قابل توجهی وزن در فرد می تواند دوره را ناپایدار، سنگین تر، کوتاه تر یا طولانی تر از حالت معمولی کند. همچنین ممکن است یک زن از عدم تعادل هورمونی رنج ببرد که به طور مستقیم باعث بی نظمی در دوره ها می شود.

ملاحظات
به گزارش شفا آنلاین:یک چرخه طبیعی قاعدگی از ۲۵ تا ۳۶ روز با میانگین ۲۸ روز طول می کشد. در یک چرخه قاعدگی به طور منظم، یک خانم به مدت سه تا هفت روز خونریزی می کند و میزان خونریزی حدود ۱۴ تا ۷۰ گرم است. این جریان خونریزی می تواند سبک، متوسط ​​یا سنگین باشد و ممکن است چند لخته خون داشته باشد. چرخه قاعدگی توسط هورمون های لوتئینیزه کننده و فولیکول تحریک کننده، که از غده هیپوفیز ترشح می شوند، هماهنگ شده است.


این هورمون ها سیگنال هایی را برای سیستم تولید مثل ارسال می کنند که باعث تولید و آزاد شدن استروژن و پروژسترون می شود. از دست دادن مقدار قابل توجهی از وزن به علت رژیم غذایی یا اختلال در خوردن ممکن است باعث ایجاد تغییرات در غده تیروئید شود، که باعث کاهش سطح هورمون های تولید مثل می شود. این وضعیت به نام آمنوره ثانویه یا عدم قاعدگی شناخته می شود.


علائم
علامت اصلی آمنوره ثانویه، عدم وجود دوره قاعدگی برای سه ماه یا بیشتر است، که توسط کلینیک مایو بیان شده است. برخی از زنان ممکن است تغییرات در نوک پستان شیری، سردرد، اختلالات بینایی، رشد موی صورت و رشد مو در بدن را تجربه کنند.

تشخیص
علاوه بر کاهش وزن و تعیین یا بررسی علت، دکتر شما چندین آزمایش را برای شناسایی علت اصلی سیکل های قاعدگی نامنظم انجام می دهد. برای انجام این کار، او ابتدا ممکن است تست بارداری را انجام دهد و سپس معاينه لگن انجام می شود. با این امتحان پزشک شما می تواند هر گونه افزایش یا رشد در هورمون های تولید مثل شما را بررسی کند. بعد، او ممکن است بخواهد یک امتحان فیزیکی و مجموعه آزمایش های خون را انجام دهد که سطوح هورمون های مختلف را برای بررسی می کند. در صورت نیاز، ممکن است مجبور شوید داروهای پروژسترون را تا ۱۰ روز مصرف کنید تا نشان دهید که آیا فقدان دوره قاعدگی ناشی از کمبود استروژن است یا نه.

درمان ها
درمان آمنوره با توجه به کاهش وزن ممکن است شامل روش های ترکیبی هورمون درمانی در قالب قرص های کنترل تولد و داروها برای اصلاح تیروئید یا هیپوفیز باشد. علاوه بر درمان های پزشکی، پزشک شما می تواند تغییرات در فعالیت های شیوه زندگی شما را به منظور افزایش وزن و فعالیت های بدنی پیشنهاد کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: