کد خبر: ۱۷۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 12
پزشکان و دامپزشکان در سراسر ایتالیا دست به یک اعتصاب 24 ساعته زدند.

شفا آنلاین>سلامت>پزشکان و دامپزشکان در سراسر ایتالیا دست به یک اعتصاب 24 ساعته زدند.


به گزارش شفا آنلاین،در پی فراخوان اتحادیه های صنفی، ده ها هزار پزشک و دامپزشک در سراسر ایتالیا از روز گذشته علیه آنچه 'تصمیمات ویرانگر' دولت برای این بخش خواندند، دست به یک اعتصاب 24 ساعته زده و در مقابل وزارت اقتصاد تحصن اعتراضی کردند.

در این اعتصاب مجموعا 134 هزار پزشک شرکت کردند که در پی آن 40 هزار عمل جراحی و صدها هزار معاینه پزشکی در سراسر ایتالیا متوقف شد. معترضان اعلام کردند که سیستم بهداشتی ایتالیا بخاطر کاهش بودجه مزمن در حال ویرانی است و حدود 8 سال است که قراردادها تمدید نشده اند.

'بئاتریچه لورنتزین' وزیر بهداشت و سلامت ایتالیا نیز ضمن ابراز همبستگی با پزشکان گفت: من قطعا در کنار پزشکان هستم، ما سعی بر حل مشکلات در این بخش کرده و تاکنون هزاران پرسنل جدید را استخدام کردیم ولی مساله تمدید قراردادها در دست وزارت بهداشت نیست ولی امیدوارم هرچه زودتراین مشکل نیز حل شود .

قانون بودجه در مرکز این اعتراض ها قرار دارد و انتظار می رفت تا توجه بیشتری به این بخش جهت تمدید قراردادها می شد. به عقیده اتحادیه های صنفی، حداقل 600 میلیون یورو کمبود وجود دارد و مشکل دیگر مربوط به کاهش 9 هزار پزشک و 50 هزار پرسنل از سال 2010 تاکنون است.

اتحادیه های کاری اعلام کردند که بخش بهداشت و سلامت یک روز متوقف شد تا برای همیشه متوقف نشود. ما از دولت می خواهیم تا تغییر مسیر بدهد.
برچسب ها: پزشکان ، سلامت ، ایتالیا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: