کد خبر: ۱۷۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 12
بسیاری از بیماری‌ها وجود دارند که می‌تواند از مادر به نوزاد منتقل شود و مهم‌ترین آنها مجموعه‌ای از بیماری‌ها با عنوان TORCH است
شفا آنلاین>سلامت>متخصص عفونی کودکان گفت: بسیاری از بیماری‌ها وجود دارند که می‌تواند از مادر به نوزاد انتقال پیدا کند. بهتر است از غربال‌گری در دوران حاملگی استفاده تا بیماری‌های عفونی مشخص و پیش‌گیری قبل از تولد انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین،حسین معصومی متخصص عفونی کودکان گفت: بسیاری از بیماری‌ها وجود دارند که می‌تواند از مادر به نوزاد منتقل شود و مهم‌ترین آنها مجموعه‌ای از بیماری‌ها با عنوان TORCH است.

وی در ادامه افزود: بیماری‌هایی که در TORCH جای می‌گیرند عبارتند از: T توکسوپلاسموز، O دیگر عفونت‌ها مانند بیماری‌های پارایروس یا ایدز، R سرخجه، C آبله‌ مرغان، H هرپس و همچنین بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر که این 5 مورد از مهم‌ترین آنها هستند.

معصومی در ادامه گفت: اگر مادر در دوران حاملگی(Pregnancy) برای اولین بار به این بیماری‌ها ابتلا پیدا کند، ممکن است موجب نارس، ناقص، کم‌وزنی، سقط و درنهایت مرگ نوزاد شود و در صورت زنده ماندن نوزاد، پس از زایمان نیز این بیماری‌ها در وی بروز پیدا کند و کودک بیمار یا معلول شود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی و... بهتر است از غربالگری در دوران حاملگی استفاده تا بیماری‌های عفونی مشخص و پیش‌گیری قبل از تولد انجام شود.

این متخصص عفونی کودکان تصریح کرد: در بعضی از بیماری‌ها مثل توکوسوپلاسموز و پارارویس‌ها به دلیل اینکه قابل درمان هستند، اگر پس از تولد سریعاً تشخیص داده شوند، امکان درمان وجود دارد و از پیشرفت آن جلوگیری می‌شود.

معصومی در پایان به پیامد‌های بیماری سرخجه برای مادران باردار اشاره کرد و گفت: اگر مادری در دوران حاملگی برای اولین بار به این بیماری ابتلا پیدا کند، فرزندش کاملاً ناقص شده و ضایعات قلبی، مغزی و دیگر مشکلات را خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: