کد خبر: ۱۷۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 12
ما می دانیم که درختان موجب از بین رفتن آلاینده‌های هوا می‌شوند اما در برخی موقعیت‌ها، درختان می‌توانند با ایجاد ذرات متمرکز مانع از پراکندگی آنها از طریق باد شوند.
شفا آنلاین>اجتماعی> آلودگی هوای شهر می‌تواند عامل بروز بیماری آسم باشد اما طبق یافته‌های جدید مطالعاتی، وجود درختان متعدد در شهرها ممکن است این ریسک را کاهش دهند. محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه گیاهان شهرها با سلامت تنفس<Health breathing> مرتبط هستند.


به گزارش شفا آنلاین:ایان آلکوک، سرپرست گروه تحقیق از دانشگاه اکستر، در این باره می‌گوید: «ما می دانیم که درختان موجب از بین رفتن آلاینده‌های هوا می‌شوند اما در برخی موقعیت‌ها، درختان می‌توانند با ایجاد ذرات متمرکز مانع از پراکندگی آنها از طریق باد شوند.» در این مطالعه، داده‌های بیش از ۶۵۰ هزار مورد بستری شدن در بیمارستان به دلیل آسم را که در بین ساکنان شهری در انگلستان در طول ۱۵ سال اتفاق افتاده بود، آنالیز کردند. محققان دریافتند به ازای هر ۳۰۰ اصله درخت در هر کیلومتر مربع حدود ۵۰ مورد بروز آسم اورژانسی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر بود. یافته‌ها نشان می‌دهد کاشت درخت می‌تواند آسیب‌ها و مضرات آلودگی هوا را کاهش دهد و گیاهان شهری بیش از آنکه مضر باشند، برای سلامت فایده دارند. آلکوک در ادامه می‌افزاید: «فضاهای سبز و باغ‌ها با کاهش ریسک بستری شدن به خاطر آسم در مناطق با آلودگی پایین مرتبط هستند، اما در فضاهای شهری با آلودگی بالا، این کاهش ریسک مشاهده نشد.»سپید
WebMD

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: