کد خبر: ۱۷۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 07
حریرچی:دیدگاه ما درباره این موضوع مشخص است؛ درحال حاضر به اندازه کافی اولویت‌های اجرایی در حوزه آموزش عالی و بهداشت و درمان وجود دارد که نباید این وزارتخانه‌ها را وارد مسائل حاشیه‌ای کرد
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شرایط فعلی وزارت‌های علوم و بهداشت، اکنون زمان مناسبی برای ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم نیست.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج حریرچی با اشاره به جدایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از وزارت بهداشت و ادغام آن در وزارت علوم، اظهار کرد: دیدگاه ما درباره این موضوع مشخص است؛ درحال حاضر به اندازه کافی اولویت‌های اجرایی در حوزه آموزش عالی و بهداشت و درمان وجود دارد که نباید این وزارتخانه‌ها را وارد مسائل حاشیه‌ای کرد.

 وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی با دستاوردهایی که طی سه دهه اخیر داشتند، نشان دادند که ادغام آن‌ها در وزارت بهداشت(Ministry of Health) به نفع کشور است و این موضوع طبق سیاست‌های کلی نیز ابلاغ شده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: با توجه به منافع ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت و هزینه‌های جدایی آن، گمان نمی‌کنم در آینده ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم(Ministry of Science) اتفاق بیفتد؛ بسیاری از افرادی که زمانی مخالف ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت بودند، امروز موافق حضور آن‌ها در این وزارتخانه هستند.

حریرچی  جدایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از وزارت بهداشت را حرکتی روبه عقب دانست و خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم حرکت روبه عقب داشته باشیم. باید این نکته را درنظر داشت که هر تغییر ساختاری هزینه بر خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: