کد خبر: ۱۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 06
دانشمندان معتقدند مردانی که بعد از برقراری رابطه جنسی علائمی مانند آنفلوآنزا را در خود می‌یابند، به احتمال زیاد مبتلا به نوعی سندروم موسوم به پس از اوج لذت یا POIS هستند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دریافتند هنگام بروز حساسیت به رابطه جنسی در مردان، علائمی مشابه با آنفلوآنزا در آنها نشان داده می‌شود که ناشی از تغییراتی در مایعات جنسی مردهاست.

به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان معتقدند مردانی که بعد از برقراری رابطه جنسی علائمی مانند آنفلوآنزا را در خود می‌یابند، به احتمال زیاد مبتلا به نوعی سندروم موسوم به پس از اوج لذت یا POIS هستند. این بیماری، نشانگان نادری است که طی چند ثانیه، دقیقه یا حتی ساعت بعد از پایان رابطه جنسی اتفاق می‌افتد و معمولا از ۲ تا ۷ روز ادامه می‌یابد.

مردانی که بعد از رابطه جنسی(Sex) دچار حساسیت می‌شوند به مایع جنسی یا منی خود حساسیت دارند. این حساسیت یا از طریق تماس با منی یا به دلیل ترشح هورمون‌ها در اوج لذت جنسی ایجاد می‌شود. علائمی که به دنبال این حساسیت بروز می‌کند عبارتند از احساس خستگی شدید، آبریزش بینی، ضعف عضلانی، تب و تعریق.

محققان هنوز علت دقیق ایجاد این سندروم را نمی‌دانند اما معتقدند که این مشکل در مردان بسیار شایع است اما از آن‌جا که آنها از بیانش خودداری می‌کنند آمار درستی از مبتلایان به آن در دست نیست. اولین گزارش از بروز این سندروم در سال ۲۰۰۲ اعلام شد.

دانشمندان آمریکایی دانشگاه Tulane معتقدند که سندروم پس از اوج لذت، برقراری رابطه جنسی را در مردان محدود می‌کند، از صمیمیت بین زوجین می‌کاهد و با ایجاد مشکلات درونی، باعث می‌شود مردان از برقراری روابط عاشقانه دوری کنند. بر هم خوردن حالات روحی، تحریک‌پذیری، مشکلات حافظه، اختلال در تمرکز و تکلم ناپیوسته نیز از دیگر عوارض این سندروم به شمار می‌رود.

با وجود ناشناخته بودن علت اصلی بروز این حساسیت‌ها، محققان دو عامل برای آن ذکر کرده‌اند. یک علت، حساسیت(allergy) برخی مردان به مایعات جنسی خود یا وجود چیزی در آن است که بلافاصله باعث ایجاد واکنش ایمنی در بدن آنها می‌شود.

حساسیت به مایع منی، نوعی واکنش حساسیتی به پروتئینی در مایعات جنسی مردان است که در تماس با پوست و دهان، بیشتر روی زنان اثر می‌گذارد. محققان آزمایش پوستی مایعات جنسی را روی ۴۵ مرد هلندی انجام دادند. آنها مقداری مایع منی را روی پوست بدن آنها چسباندند تا حساسیت احتمالی را در آنها تشخیص دهند. از بین ۳۳ مرد، ۸۷ درصد آنها علائم سندروم پس از اوج لذت جنسی را تجربه کردند که حدود ۳۰ دقیقه بعد از انزال شروع شد. مبتلایان، در نواحی سر، چشم‌ها، بینی، گلو و ماهیچه‌ها ابراز ناراحتی و حساسیت داشتند.

علت احتمالی دیگر این است که برخی گیرنده‌های اوپیوئیدی در مردان شامل «اندورفین‌ها» در زمان لذت جنسی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بدن این قبیل مردان نمی‌تواند با حجم بالایی از هورمون‌های ترشح شده هنگام برقراری رابطه جنسی کنار بیاید و در نتیجه علائمی چون آنفلوآنزا در آنها ظهور می‌کند.

درمان این سندروم دشوار است اما با برخی داروها از قبیل آنتی‌هیستامین‌ها، مسدودکننده‌های سروتونین و داروهای روان‌درمانی تحت کنترل قرار می‌گیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سهيل
|
United States
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
1
سلام
من به اين بيماري مبتلا هستم يني بعد از انزال علايمي مثل مومور شدن سر مثل جوش هواس پرتي و .....
ممنون ميشم راهنماييم كنين
حامد
|
Denmark
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
1
با سلام...از دوران بلوغ دچار این بیماری شدم...بشدت تمرکز و حافظه من رو ضعیف کرده، خیلی مواقع در صحبت کردن به مشکل میخورم...حتی نمیدونم تکلیف من برای ازدواج چی هست...کاش راه درمان قطعی براش پیدا بشه
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
با سلام من از دوران بلوغ به بعد کم کم متوجه این بیماری در خودم شدم اما دلیلشو نمیدونستم، من بیشتر مواقع دچار سرفه های خشک میشدم درست یک ساعت پس از ارگاسم و گاهی آفت دهان و سردرد و تاری دید و حتا تهوع. از همش بدتر بعد از سن بلوغ متوجه تورم چند غده ی لمفاوی روی دستمم شدم که رفته رفته طی چند سال بزرگتر شد.اما هیچوقت برای هیچکدومش به دکتر نرفتم چون میدونستم این مشکل در جوامع علمی زیاد جدی گرفته نشده پاسخ مثبتی از دکتر نمیگیرم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: