کد خبر: ۱۷۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 06
آب مایع حیات و یکی از اجزای مهم تشکیل‌دهنده اندام‌های کلیدی بدن انسان چون مغز، کبد و قلب محسوب می شود
شفاآنلاین>سلامت> آب یکی از اجزای اصلی اندام محسوب می‌شود به همین دلیل کم آب نوشیدن عوارض زیادی به دنبال دارد و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

به گزارش شفاآنلاین، آب مایع حیات و یکی از اجزای مهم تشکیل‌دهنده اندام‌های کلیدی بدن انسان چون مغز، کبد (Liver)و قلب محسوب می شود. آب مایعی حیاتی برای استخوان‌های انسان‌ها و حتی فضاهای بین سلولی نیز به حساب می آید و بر همین اساس است که نوشیدن آب ناکافی می‌تواند ععامل بروز برخی مشکلات در بدن  و به خطر افتادن سلامت فرد شود.

نوشیدن آب ناکافی یا کم آبی بدن می‌تواند موجب می شود آسیب‌هایی در بخش های مختلف بدن بروز کند و فرد سلامت(Health) خودر را از دست دهد، این آسیب‌ها پوست و اندام‌های کلیدی بدن انسان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند که در ادامه با برخی پیامدهای منفی نوشیدن ناکافی آب  یا کم آبی بدن به میزان کافی بیشتر آشنا می‌شوید.

 یبوست بلای کم آبی در بدن

نوشیدن آب ناکافی عوارض زیادی به دنبال دارد اما یکی از شایعترین این عارضه‌ها یبوست است که به دنبال آن بدن دچار مشکلات فراوانی می‌شود، یبوست، اجابت مزاج را دشوارترو سخت تر از حالت عادی می‌سازد و افراد احساس خوبی ندارند، یکی از دلایل اصلی بروز یبوست ننوشیدن آب به اندازه کافی محسوب می شود،

هنگامی که مدفوع در روده بزرگ شکل می‌گیرد، روده آب زیادی از آن را جذب می‌کند تا مواد زائد شکل جامد به خود بگیرند. هنگامی که آب به میزان کافی در بدن وجود نداشته باشد، دفع مواد زاید جامدبه سختی انجام می شود و این شرایط می‌تواند موجب بروز عارضه هایی چون دردهای شکمی شود، هموروئید یکی از مشکلاتی است که به‌صورت مستقیم با یبوست مرتبط است و به‌دلیل تلاش زیاد روده برای دفع مدفوع خشک شکل می‌گیرد که عوارض دردناک و آزاردهنده ای برای افراد دارد.

کم آب نوشیدن زیبایی پوست را نشانه می رود

افزون بر مصرف کرم‌های مرطوب‌کننده و سایر روش های درمانی طبیعی، بهترین راه حل برای تامین آب مورد نیاز و زیبایی پوست، نوشیدن آب به میزان کافی است،کشسانی،انعطاف‌پذیری و جوانی پوست نیز به تعادل آب در بدن شما وابسته است  و بر همین اساس به اندازه‌ای که بدن آب از دست می‌دهد یا بیشتر از آن، باید آب بنوشید.

اگر همیشه احساس خستگی می کنید، آب بنوشید

ننوشیدن آب به میزان کافی به‌طور مستقیم بر زندگی روزانه شما تاثیرگذار می گذارد و می‌تواند موجب بروز احساس خستگی شود، هنگامی که مایعات به میزان کافی در بدن شما وجود نداشته باشد،فعالیت‌ سلول‌های بدن کاهش پیدا می کند و انرژی کمتری تولید می‌شود، افرادی که از کم‌آبی بدن رنج می‌برند، اغلب احساس خستگی و خواب آلودگی درطول روز می‌کنند.

خوشبختانه، علائم خستگی در صورت مصرف آب به میزان کافی از بین می‌رود همچنین، مصرف میوه‌ و سبزیجات تازه که سرشار از آب هستند، به جهت افزایش مقدار مایع در بدن راهکار خوبی است افزون بر تامین ویتامین‌ها، مصرف میوه‌هایی مانند هندوانه و میوه‌های خانواده مرکبات قندهای طبیعی را در اختیار بدن قرار می‌دهند که افزایش سطوح انرژی را به دنبال دارد.

خشکی دهان عارضه ای که کم آبی به جانتان می اندازد

مشکلات چون خشکی دهان اغلب با بهداشت دهان و دندان و گوارش غذا در ارتباط هستند، بهترین توصیه به افزدی که با خشکی دهان مواجه هستند، نوشیدن آب است، از علائم خشکی دهان می‌توان به احساس چسبندگی یا خشکی، بزاق غلیظ، درد یا سوزش در دهان یا زبان،‌ ترک خوردگی لب‌ها یا گوشه‌های دهان،‌ زبان خشک و زبر،‌ دشواری در جویدن،مشکل در چشیدن غذا و میگرن اشاره کرد، بسیاری از موارد، میگرن‌ها با کم‌آبی بدن در ارتباط هستند.

ننوشیدن آب به میزان کافی می‌توانید منجر به بروز سردردهای شدیدی در افراد شود، به‌خاطر داشته باشید که کم‌آبی بدن تنها در روزهایی که دمای هوا بسیار بالاست، رخ نمی‌دهد، تا زمانی که به میزان کافی آب بنوشید، تعادل مناسب را حفظ خواهید کرد و احتمال شکل‌گیری میگرن کاهش پیدا می کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: