کد خبر: ۱۷۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 03
مطالعه‌ای در انگلیس انجام گرفت که نشان می دهد تعداد افراد منتظر برای پیوند قلب در این کشور در مدت یک دهه حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است
شفا آنلاین>سلامت>بررسی انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد تعداد افراد در لیست انتظار برای پیوند قلب تقریبا سه برابر شده است.

به گزارش شفا آنلاین، همزمان با پنجاهمین سالگرد اولین پیوند قلب مطالعه‌ای در انگلیس انجام گرفت که نشان داد تعداد افراد منتظر برای پیوند قلب(Heart transplant) در این کشور در مدت یک دهه حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است.

از سال ۲۰۰۸ تعداد متقاضیان پیوند قلب ۱۶۲ درصد بیشتر شده و از ۹۵ نفر به ۲۴۹ مورد رسیده است، اما افزایش تعداد اهداکنندگان قلب این سرعت را نداشته و از ۱۲۷ مورد اهدای قلب(Heart donation) در سال ۲۰۰۸ به ۱۹۹ مورد در سال جاری رسیده که افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرده است.

در حالی که از هر ۱۰ نفر هشت تن از اهدای عضو حمایت می‌کنند تنها نیمی از آنان در مورد این موضوع و تمایل خود به انجام آن با اعضای خانواده‌شان صحبت می‌کنند.

همچنین در این بررسی آمده است: حتی داشتن کارت اهدای عضو تضمین کننده این نیست که عضو فرد پس از مرگ اهدا می‌شود. وجود این کارت به لحاظ قانونی شرایطی را فراهم می‌سازد که خلاف تمایل اعضای خانواده متوفی برای اهدای اعضای بدنش تصمیم گرفته شود اما در عمل این اتفاق رخ نمی‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: