کد خبر: ۱۷۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 01
اگر بخواهیم نکته ی مشترکی را بین ایرانیت و اسلامیت بیان کنم همین فرهنگ اهدای عضو است.
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی دولت گفت: با توجه به اینکه اعلام شد جابجایی اعضای اهدایی در بین شهرها و حمل و نقل ویژه بین بیمارستانی نیازمند بودجه است،، اعلام می‌کنم فردا این بودجه اختصاص داده خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در چهاردهمین جشن نفس ضمن تشکر از تمام کسانی که اعضای بدن افراد خانواده‌شان را اهدا کرده اند، گفت: اگر بخواهیم نکته ی مشترکی را بین ایرانیت و اسلامیت بیان کنم همین فرهنگ اهدای عضو است.

 وی افزود: هرساله حدود ۸ هزار نفر دچار مرگ مغزی(Brain death) می‌شوند که از این تعداد ۴هزار نفر از آنها می‌توانند اعضای خود را اهدا کنند. هر فرد می‌تواند به ۸نفر زندگی دوباره ببخشد که بیش از ۳۰هزار نفر می‌شود.

نوبخت با اشاره به فداکاری های مردم در کرمانشاه گفت: هنرمندانمان هنر زندگی دارند، و آنجا که پای زندگی وسط باشد، حضور پیدا می‌کنند و اگرچه سیاستمدار نیستند ولی در شرایط حساس از کسی دفاع می‌کنند که می‌دانند می‌تواند برای مردم ایران کاری بکند.

نوبخت گفت:  در عرصه سیاسی دولت می‌تواند بگوید برجام را دارم و در عرصه اجتماعی می تواند طرح تحول سلامت را نام ببرد.

 وی ادامه داد: در خلال چهار سال گذشته فشارهای زیادی به دکتر هاشمی وارد شد تا بتواند طرح تحول سلامت را پیاده کند.

 سخنگوی دولت اظهار کرد:  در بودجه سال ۹۷ دو کار برجسته خواهد بود که سلامت جامعه  در کنار رفع فقر مطلق است.

وی افزود: دکتر روحانی تاکید کردند هر آنچه که دکترهاشمی برای رفع نیازهای طرح تحول سلامت  نیاز دارد در بودجه سال آینده پیش‌بینی(Forecast) کنیم و  سلامت مردم را به صورت ویژه در بودجه سال ۹۷ بگنجانیم.

نوبخت گفت:  اعلام شده برای جابجایی اعضای اهدایی در بین شهرها و حمل و نقل ویژه بین بیمارستانی  نیازمند بودجه است که اعلام می‌کنم فردا این بودجه اختصاص داده خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: