کد خبر: ۱۷۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 29
نظارت بر قیمت گذاری تجهیزات دندانپزشکی در دستور کار قرار گرفته است ؛ چرا که رصد بازار قیمتی تجهیزات پزشکی به ویژه تجهیزات دندانپزشکی خیلی مهم است.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: نصب برچسب اصالت روی مواد و تجهیزات دندانپزشکی در راستای نظارت بخشی در توزیع، از سال 97 اجباری می شود.

به گزارش شفا آنلاین، رضا مسائلی روز چهارشنبه در همایش معاونان غذا و دارو سراسر کشور در محل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در حوزه تجهیزات دندانپزشکی در سال های گذشته، تجربه نصب هولوگرام را داشته ایم.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین اضافه کرد: نظارت بر قیمت گذاری تجهیزات دندانپزشکی(Dental Equipment) در دستور کار قرار گرفته است ؛ چرا که رصد بازار قیمتی تجهیزات پزشکی به ویژه تجهیزات دندانپزشکی خیلی مهم است.

مسائلی افزود: طبق بررسی‌های بانک جهانی، هزینه‌های تجهیزات و مواد دندانپزشکی، سهم قابل توجهی از هزینه های جیب مردم را به خود اختصاص داده است.

مسائلی اظهارداشت: قیمت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی داخل ایران با قیمت تجهیزات در بازار منطقه مقایسه می شود و اگر 30 درصد، فاصله قیمتی داشته باشد، اقدام به واردات موازی همان تجهیزات خواهیم کرد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: رویکرد قهریه با ابزاری مانند تعزیرات در این قضیه، چندان اثربخش نیست و باید از ادبیات بازار مانند واردات موازی استفاده کرد.

مسائلی در بخش دیگری از سخنانش به مسئولان فنی تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: این افراد از 10 سال گذشته تاکنون بازآموزی نداشته اند بنابراین طرح رتبه بندی و بازآموزی آنان در دست اقدام است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: