کد خبر: ۱۷۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 27
این تجربه به این صورت طراحی شده است که دافعه و جاذبه یک توده بی شکل از دو شی دیگر را مشخص کند.
شفا آنلاین:اخیرا کلیپ تصویری در فضای مجازی منتشر شده است که فردی را نشان می‌دهد که در حال انجام یک آزمایش علمی می‌باشد.

این تجربه به این صورت طراحی شده است که دافعه و جاذبه یک توده بی شکل از دو شی دیگر را مشخص کند. یکی از این اشیا طبق ادعا، سیر است که قسمتی از یک گیاه می‌باشد و شی دیگر یک انگشتری به نظر می‌رسد که ظاهرا از طلاست. نقطه پایانی تجربه اعلام می‌کند که جسم تیره و بدون شکل، ماهیت اشیا را تشخیص داده و از سیر دور می‌شود ولی به طلا گرایش دارد.

فضای تجربه اینگونه القا می‌کند که فرد آزمایشگر بر روی زمین چمباتمه زده است. با توجه به اینکه نمای بازتری از صحنه ارائه نشده است، می‌توان فرضهای دیگری را مطرح کرد. از جمله که نیروی متحرکه توده از زیر بشقاب اعمال شده باشد. نمای پارکت می‌تواند بصورت استیکر از فروشگاه خریداری و بر روی میز نصب شود و فرد آزمایشگر بر روی میز نشسته و همکار وی با یک آهنربا از زیر میز با استفاده از خاصیت مغناطیسی، توده را هدایت کند.

شائبه مغناطیسی بودن عامل حرکت از چند جا به ذهن خطور می‌کند. در شروع کلیپ که ماده به بشقاب سرازیر می‌شود توده پخشتر است و به محض شروع تجربه یک حرکت انقباضی که توده را جمع تر می‌کند دیده می‌شود. شاید اگر این فرد اول با عامل جاذبه آغاز کرده بود استناد به این حرکت انقباضی توجیه ضعیفی محسوب میشد. بسیار محتملتر است که نیرویی جاذب مانند آهنربا از زیر در کار بوده باشد. نکته دیگر حرکتهای جانبی در اواخر سکانس جاذبه به طلا است که نشان از لرزش منبع نیرو دارد که بی ربط از حرکت طلا در دست آزمایشگر می‌باشد.

به عنوان یک پاتولوژیست، و سالیان دراز تجربه بر روی انواع توده‌های سرطانی با اطمینان می‌توانم بگویم که این ماده بافت انسانی نیست. اولا بشدت همگن است و تکنیکی که بتواند بافت سرطانی را چنین خالص سازی کند حتی در داستانهای علمی تخیلی هم نیامده است. ثانیا قوام خمیری و رنگ آن تنها می‌تواند نسج نکروتیک یا بافتی آمیخته با مقادیر زیاد خون باشد. در نئوپلاستیک یا نرمال بودن نسج نکروتیک اهمیتی وجود ندارد. اما اگر بافت خونی باشد بایستی در بشقاب ردی از خون بجا می‌گذاشت، پس ادعای منشا انسانی توده، قابل تردید است. سوال مهم اینست که فرد مذکور چگونه به نسج انسانی دست یافته است؟ این نمایش اعتراف به جرم و قابل تعقیب قضایی است.

اعتراف می‌کنم از لحاظ مهارتهای شغلی، به استعداد این فرد غبطه می‌خورم. ایشان را با حقوق و مزایای عالی دعوت به کار در آزمایشگاه می‌نمایم زیرا بعد از ۱۱ سال تحصیل آکادمیک گاهی از تشخیص بافت سرطانی از نرمال در می‌مانم. اما چنانچه شغل حقیر باب طبع عالی نیست توصیه می‌کنم به جای تبلیغات برای سیر، هر چه سریعتر خود را به یکی از شوهای استعدادیابی برساند. زیرا کسی که می‌تواند از بافت بی زبان اقرار بگیرد قطعا مورد توجه سیا، موساد و کلیه دستگاه‌های امنیتی جهان قرار خواهد گرفت!

بین مشاهده و استنتاج فرد شکاف منطقی وجود دارد. چگونه می‌توان از جاذبه و دافعه که یک خاصیت فیزیکی است به خاصیت بیولوژیک جهش کرد؟ اگر چسب قطره‌ایی تمایل به اتصال به بدن انسان دارد باید آنرا بعنوان ماده سازگار تناول کرد؟

پیغام بهداشتی و تغذیه این فرد هم ناقص است. برای خوردن سیر (و البته نه خاصیت فیزیکی حضرت سیر، آنطور که کلیپ ادعا می‌کند) فوایدی پیدا شده است که مردم عزیز می‌توانند در سایتهای رسمی علوم تغذیه مطالعه کنند. پیشگیری و مبارزه با سرطان روشهای متقن و ثابت شده دارد و تمسک به این اقدامات کاذب مانند رفتن به میدان جنگ با سپر شیشه‌ایی است.


(برگرفته از کانال اتوپسی / دکتر حامد یحیی‌زاده)

برچسب ها: سرطان ، سیر ، طلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: