کد خبر: ۱۷۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 25
رشته بیهوشی فقط حوزه فعالیت آن در اتاق عمل نبوده و این رشته به شدت با سلامت عمومی مردم در ارتباط است

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن آنستزیولوژی(Anesthetics) و مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت که هدف آن بهسازی و ارتقای بهداشت عمومی بود، گفت: کاهش یک شبه تعرفه‌های بیهوشی اقدام غیرکارشناسی بود.

به گزارش شفا آنلاین،جعفرزاده در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد، اظهار داشت: رشته بیهوشی فقط حوزه فعالیت آن در اتاق عمل نبوده و این رشته به شدت با سلامت عمومی مردم در ارتباط است

وی افزود: سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت‌ ویژه و مدیریت درد جزو کنگره‌هایی بوده که در فدراسیون جهانی انجمن بیهوشی به رسمیت شناخته شده و در تقویم این فدراسیون در نظر گرفته شده است. 

عضو هیأت مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به اینکه مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور جهت شرکت در این کنگره حضور خواهند داشت، گفت: بیش از 4 هزار متخصص بیهوشی در کشور فعالیت داشته و در جهت کمک به بیماران گام برمی‌دارند. 

جعفرزاده در ادامه به اجرای طرح تحول اشاره کرد و گفت: انجمن بیهوشی از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت با آن مخالفت نداشته چرا که هدف این طرح بهسازی و ارتقای بهداشت عمومی است لذا این انجمن تمام قد از این طرح حمایت کرده است. 

وی گفت: البته ما با تغییر نظام پرداختی مخالفیم ولی با اصل طرح تحول که یک طرح ملی است مخالفتی نداریم. همچنین این طرح در اجرا در بخشی از قسمت‌ها نیاز به بازنگری دارد. 

عضو هیأت مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران تصریح کرد: در ارتباط با کاهش 25 درصدی تعرفه‌های بیهوشی اقدام غیرکارشناسی صورت گرفت و این اقدام بدون مشورت انجمن به صورت یک سویه و یک پیش‌فرض غلط انجام شد. 

جعفرزاده تصریح کرد: انجمن بیهوشی آنقدر دارای اعتبار است که اگر اقتصاد ملی کشور در خطر باشد و این مسأله فراخوان شود تک تک اعضای انجمن داوطلبانه همین دریافتی‌های ناچیز را در اختیار بودجه ملی قرار می‌دهند.

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، بیهوشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: