خیلیها وقتی کاری بهشان سپرده میشود در حالی که زمان دارند آنقدر دست دست میکنند تا به لحظات آخر مهلت میرسند.
شفا آنلاین:افراد به اصطلاح دقیقه نودی، افرادی هستند که روی زمان شان مدیریت نداشته و کاری را به آنها محول می کنیم دقیقا در زمان های آخر انجام می دهند. در این مقاله روشهایی را به شما می گوییم که کمک تان می کند تا یک آدم دقیقه نودی <Minute Node>نباشید.
روشهای مدیریت زمان
به گزارش شفا آنلاین:خیلیها وقتی کاری بهشان سپرده میشود در حالی که زمان دارند آنقدر دست دست میکنند تا به لحظات آخر مهلت میرسند. حتماً اصطلاح دقیقه نودی را شنیده اید که به این افراد اطلاق میشود. البته بعضی هم این زمان تعیین شده را رد میکنند و دیگر به عنوان افراد بدقول شناخته میشوند که نمیشود روی کار و زمان بندیشان حساب کرد. هر دوی اینها باعث میشود در کار فرد قابل اعتمادی نباشید. حتی اگر در دقایق آخر کار را به پایان برسانید و تحویل دهید بهدلیل عجله احتمال اشتباه بالاست.
اگر از این افراد هستید و دوست دارید روش کاریتان را عوض کنید بد نیست نگاهی به این موارد بیندازید و سعی کنید آنها را رعایت کنید:
اگر زمان بندی کارها دست خودتان است سعی کنید زمانهای محدودتر را در نظر بگیرید
برای انجام کارهای محول شده مثلاً به جای یک ماه یک هفته زمان در نظر بگیرید. این زمان را در جایی که همیشه مقابل دیدتان است بنویسید و قرار دهید تا مجبور شوید کار را در همین زمان انجام دهید. به این ترتیب انگیزهتان برای انجام کار بیشتر میشود و در زمان مناسب کار را انجام میدهید.
کارها را بررسی کنید و ببینید با کدام تقسیمبندی بهتر میتوانید در زمان لازم کار را انجام دهید
کارها وقتی تقسیمبندی میشوند راحتتر انجام میشوند و کمتر به روز و لحظه آخر میافتند. میتوانید بخشهایی که راحتتر هستید و بیشتر دوست دارید ابتدا انجام دهید تا انگیزه بیشتری پیدا کنید. البته در این زمینه افراد با هم متفاوت هستند و بعضی دوست دارند کارهای سخت را زودتر انجام دهند و از فکر کردن به آنها رها شوند. اگر شما هم جزو آنها هستید کارهای سخت را زودتر انجام دهید و بعد بروید سراغ دوست داشتنی ها. با تقسیمبندی خرد خرد کارها در مهلت مقرر انجام میشود.
کارها و زمانبندی آنها را طوری بپذیرید که میدانید توان انجام آن را دارید
وقتی تمام روزتان پر از کارهای سنگین است واضح است که نمیتوانید یک پروژه جدید را برعهده بگیرید و در زمان کم به سرانجام برسانید.
مسئولیتپذیری چیزی است که باعث میشود شما به زمانبندی کارها پایبند باشید
یکی از راهکارهایی که باعث میشود حس مسئولیتپذیری شما تقویت شود و در تحویل کارها وقت شناس باشید، این است که به دیگران زمان تعیین شده را بگویید. به دوستان یا همسر و فرزندانتان بگویید که باید در چه زمانی کار را تحویل دهید و از آنها بخواهید از شما درباره مقدار کار انجام شده و روند آن بپرسند. حتی میتوانید از اپلیکیشنهایی که در این زمینه طراحی شدهاند استفاده کنید تا مدام زمان تحویل کار به شما یادآوری شود. به این شکل کمتر میتوانید با بهانهها و توجیههای مختلف کار را عقب بیندازید.ایران بانو